• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

امیدواریم حجم تجارت با ترکیه را به سقف ۳۰ میلیارد دلار ارتقا دهیم

  • کد خبر : 137062
  • 22 اسفند 1402 - 13:30
امیدواریم حجم تجارت با ترکیه را به سقف ۳۰ میلیارد دلار ارتقا دهیم
یازاکو - سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دیدار اخیر روسای جمهور ترکیه و ایران را بسیار مفید ارزیابی کرده و گفت امیدواریم بتوانیم به هدف‌گذاری انجام شده به ویژه در بخش اقتصادی تا سقف 30 میلیارد دلار دست پیدا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری در خصوص روابط ایران و ترکیه گفت: به روند خوب مناسبات اشاره کردم. دو کشور همسایه در سایه وجود اراده سیاسی نزد رهبران دو کشور، در مسیر خوبی قرار دارند. زیرساخت و ریل‌گذاری مناسبی برای همکاری دو کشور فراهم است.

وی افزود: در سفر اخیر رئیس‌جمهور رئیسی به آنکارا مذاکرات خوبی صورت گرفت، این امیدواری وجود دارد که بتوانیم به هدف‌گذاری انجام شده به ویژه در بخش اقتصادی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار دست پیدا کنیم. انشاالله در سال آینده بتوانیم عمق بیشتری ببخشیم.

وی در خصوص سفر رئیس جمهور ترکیه به عراق گفت: ما از توسعه مناسبات میان کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم و مورد حمایت ایران است. تقویت مناسبات مقوم توسعه امنیت و روابط بین ملت‌های منطقه است.

کنعانی گفت: ماه مبارک رمضان امسال، نقطه عطفی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین خواهد بود. سراسر جهان داغدار وضعیت فلسطین و مردم مظلومی هستند که اکنون آیینه تمام نمای مصیبت بشریت و انسان‌های آزاده جهان است. امیدواریم در ماه رمضان وحدت اسلامی و بین‌المللی و تلاش‌های جهانی برای حمایت از فلسطین متجلی شود.

وی ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا در خصوص بحران غزه، ابراز داشت: متاسفانه به رغم گذشت بیش از ۵ ماه از حملات رژیم غاصب علیه غزه متاسفانه شاهد بی عملی دردناک از سوی جامعه بین‌المللی خصوصا سازمان ملل متحد هستیم که وظیفه اصلی آن تامین صلح و امنیت بین‌المللی است.

در سایه اقدامات دولت آمریکا و حمایت از رویکرد جنگ طلبانه رژیم و حمایت تسلیحاتی از رژیم و استفاده از حق وتو در شورای امنیت عملا شاهد بودیم دنیا و سازمان ملل و شورای امنیت از انجام وظایف قانونی خود در توقف فوری جنگ باز ماندند.

کنعانی افزود: ارسال کمک هوایی توسط آمریکا صرفا نمایشی است. از یک سو وتوی قطعنامه‌ها مانع تصویب قطعنامه شد که منجر به توقف فوری جنگ شود. آمریکا تسلیحات خودش را ارسال می‌کند.

اینها نشان می‌دهد آمریکا در راستای توجیه سیاست جنگ طلبانه خودش به دنبال این است با برخی اقدامات مضحک و نمایشی که در نتیجه آن شاهد شهادت دیگر مردم فلسطین بودیم، تلاش کند وجه جنگ طلبانه خودش را اصلاح کند.

وی درباره خواسته ایران برای اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، اظهار داشت: قطعا اخراج اسرائیل از کمیسیون مقام زن فوری‌ترین اقدامی است که اگر صداقتی وجود داشته باشد باید این اتفاق رخ دهد.

این چیزی است که ایران بر مبنای کشتار بیش از ۹ هزار زن فلسطینی اعلام کرد که این اتفاق باید بیافتد. این یک محک برای سنجش صداقت کشورهایی است که شعار حمایت از حقوق زنان را مطرح می‌کنند. علت اینکه رژیم بیش از ۵ ماه این جنگ را ادامه می‌دهد از آن جایی است که مجامع بین‌المللی از ظرفیت‌ها برای تنبیه رژیم استفاده نکردند. اگر اقداماتی رخ می‌داد شاهد قتل عام بشری در سرزمین‌های فلسطین نبودیم. قطعا این اقدامات مهم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});