• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

انتقاد معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی

  • کد خبر : 78121
  • 17 شهریور 1401 - 13:45
انتقاد معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از افزایش شهریه مدارس غیردولتی، خواستار ورود جدی آموزش و پرورش و تعزیرات حکومتی به این مساله شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد کلامی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه برغم برخی کاستی ها در عرضه برخی کالاها، ثبات نسبی بر بازار حاکم است، اظهار کرد: همچنان از عدم نصب قیمت بر روی کالاها هم از اتحادیه ها و هم صمت گله مندیم .

وی با بیان اینکه بیشترین شکایات واصله از آموزش و پرورش به خصوص مدارس غیرانتفاعی و سرویس مدارس است، خاطرنشان کرد: مدارس غیرانتفاعی بدون برنامه افزایش قیمت می دهند و از طرفی کیفیت برنامه ها هم کاهش یافته است؛ همچنین نحوه انتخاب تولیدکنندگان لباس فرم مدارس و نحوه قیمت گذاری نیز ناعادلانه بوده و اختلاف گزافی بین قیمت در بازار و قیمت اعلامی مدارس و جود دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارگروهی با حضور سازمان صمت و ادارات کل تعزیرات حکومتی و آموزش و پرورش برای نظارت بر موضوعات مطرح شده مصداق گران فروشی تشکیل یابد و در جلسه بعد گزارش عملکرد را ارایه دهند.

بازار به کم کاری ما واکنش نشان می دهد

وی با بیان اینکه بازار به کم کاری ما واکنش نشان می دهد و برخی ناهماهنگی ها در بین دستگاه ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک سازمان جواب نامه سازمان دیگر را نمی دهد، در نتیجه در نرخ اعلامی استان تضاد ۷۰ درصدی دیده می شو؛ بنابراین با سفره مردم شوخی نکنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار گردشگری استان که در ۱۶ سال گذشته بی نظیر بود و در این پیک مسافرتی وضع نانوایی ها بد نبود، گفت: برای شهرستان های مسافر پذیر با هماهنگی فرمانداران مرغ یخ زده ارسال شود تا قیمت متعادل شود.

کلامی همچنین با انتقاد از افزایش قیمت سرویس حمل و نقل عمومی توسط شورا اظهار کرد: شورای شهر مرجع تعیین قیمت نیست بلکه فقط می تواند پیشنهاد افزایش قیمت را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارایه دهد، زیرا در نرخ گذاری یک ستاد واحدی به نام تنظیم بازار وجود دارد و شهرداری هم در افزایش قیمت باید از طریق مرجع ستاد تنظیم بازار اقدام کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=78121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});