• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

عرضه تراکتور ایرانی در تاجیکستان ۲۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 118647
  • 03 مهر 1402 - 13:45
عرضه تراکتور ایرانی در تاجیکستان ۲۰ درصد افزایش یافت
یاز اکو - مدیرعامل شرکت تاجیران گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: در نیمه نخست امسال نزدیک به ۳۰۰ دستگاه انواع تراکتور تولیدی تراکتورسازی ایران به ارزش ۲ میلیون دلار در بازار تاجیکستان عرضه شده است که حکایت از رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی تراکتورسازی تبریز، صمد تقی پور با اشاره به اینکه تراکتورهای تولیدی کارخانه تاجیران تراکتورسازی ایران در نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه که به میزبانی تاجیکستان برگزارشد در میان انواع تراکتورهای کلاس آلمانی، کره جنوبی، دانگ فنگ چین و حتی جان دیر آمریکا و تولیدکنندگان دیگر نظر روسای جمهور کشورهای این منطقه و بازدیدکنندگان را جلب کرد، افزود: تاجیران به عنوان مجموعه ای از شرکتهای اقماری گروه صنعتی تراکتورسازی ایران انواع تراکتور، بکهولودر و ادوات کشاورزی تولیدی این گروه را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه برگزار شد و کشورهای تاجیکستان، قزاقستان، ازبکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و آذربایجان به صورت مهمان ویژه در آن حضور داشتند که تاجیران به عنوان یک تولید کننده ایرانی در تاجیکستان از طرف این کشور در نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه شرکت کرد.

وی با اشاره به جایگاه تراکتورهای تولیدی ایران در کشور تاجیکستان اظهار داشت: مسئولان دولت تاجیکستان به ویژه رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور از تاجیران و تراکتورسازی ایران بخاطر نمایش توانمندی‌های مشترک کشور تاجیکستان و ایران در این نمایشگاه خرسند بودند و آن را مایه مباهات عنوان و از فعالیتهای تراکتورسازی در تاجیکستان قدردانی کردند.

تقی پور از درخواست وزرای صنایع و کشاورزی تاجیکستان برای تامین ماشین آلات بخش کشاورزی، صنایع و سایر حوزه ها خبر داد و اعلام کرد: مشتری ۹۸ درصد تولیدات تاجیران بخش خصوصی است که مشتری پایدارتری نسبت به سایر بازارها در تاجیکستان محسوب می شوند و به دلیل کمیت و کیفیت عالی تولیدات تراکتورسازی ایران به تازگی بخش دولتی و حتی شخص وزیر صنایع نیز برای استفاده از تولیدات تاجیران تاکید دارند که با پیوستن این حوزه به جمع متقاضیان تراکتورهای ایرانی پازل مشتریان این محصولات در تاجیکستان تکمیل خواهد شد.

قزاقها و ازبکها مشتریان جدید تراکتورهای ایرانی

این فعال حوزه صنعت ایران، با اشاره به رایزنی و ابراز تمایل نمایندگان کشورهای قزاقستان و ازبکستان در حاشیه این نمایشگاه برای استفاده از تراکتورهای ایرانی گفت: با نهایی شدن مذاکرات در قالب گروه صنعتی تراکتورسازی ایران شاهد آغاز همکاری مشترک ایران با قزاقستان و ازبکستان در بخش اداوت و ماشین آلات کشاورزی خواهیم بود.

وی رقبای ایران در بخش ماشین آلات کشاورزی در تاجیکستان را کشورهای بلاروس، ترکیه، چین، ازبکستان، هندوستان و پاکستان عنوان کرد.

در نمایشگاه تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه، تمامی کشورهای این حوزه انواع تراکتورهای کلاس آلمان، یوتو چین، بلاروس، کره جنوبی، دون فنگ چین، لوول چین و جان دیر آمریکا را به معرض نمایش گذاشتند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118647

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});