• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری سبز است

  • کد خبر : 118955
  • 06 مهر 1402 - 16:00
صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی نیازمند سرمایه گذاری سبز است
یازاکو - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی گفت: به سرمایه گذاری سبز در صنعت گردشگری شامل سرمایه گذاری در تأسیسات گردشگری پایدار، انتخاب انرژی تجدیدپذیر، حفظ مناطق طبیعی، حمایت از جوامع محلی و ایجاد اشتغال به شدت نیازمندیم.

احمد حمزه زاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود چالش های زیست محیطی کنونی و نیاز به حفظ منابع طبیعی در راستای توسعه صنعت گردشگری، اظهار کرد: بر همین اساس سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO تلاش کرده است تا اصول و رویکردهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد، بنابراین شعار سال ۲۰۲۳ را با موضوع گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب کرده است.

وی از برگزاری تعداد ۶۵ ویژه‌برنامه طی هفته گردشگری در استان خبر داد و افزود: طی این هفته برنامه‌های متنوعی در راستای اشاعه فرهنگ و تقویت گردشگری با بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان‌های استان برگزار می شود که در کنار آن چند پروزه عمرانی و خدماتی نیز به بهره برداری خواهد رسید.

وی برگزاری آیین بزرگداشت هفته گردشگری، افتتاح ۲ باب رستوران هتل، برگزاری نمایشگاه عکس جاذبه‌های گردشگری در خانه تاریخی حیدرزاده تبریز، کارگاه های آموزشی ویژه فعالان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با محوریت شعار سال، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، تقدیر از فعالان عرصه گردشگری، انجام تورهای بازدید از موزه ها و ظرفیت های گردشگری و تاریخی ویژه کودکان و نوجوانان و پاکسازی محوطه پایگاه های میراث ملی و محوطه های تاریخی را از برنامه‌هایی برشمرد که طی این هفته برگزار می شود.

حمزه زاده گفت: چندین جشنواره و نمایشگاه متنوع با بهره گیری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها از جمله جشنواره برداشت هلو در روستای شندآباد شبستر، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی شهرستان میانه، نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری شهرستان و نمایشگاه سوغات و صنایع غذایی کلیبر، جشنواره نواهای محلی و مسابقه نقاشی با محوریت شعار گردشگری و سرمایه گذاری سبز در شهرستان هریس، جشنواره اسب سواری، ذرت، سیب و آبگوشت شهرستان اهر از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است.

وی اضافه کرد: طی هفته جاری چند پروژه زیرساختی آذربایجان شرقی از جمله مجتمع گردشگری افتتاح خواهد شد.

پنج تا ۱۱ مهر ماه هفته گردشگری نام گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری سبز به تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها یا شرکت‌هایی اطلاق می‌شود که روی شیوه‌های پایدار، فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست و حفاظت از منابع طبیعی تمرکز دارند. هدف از سرمایه‌گذاری سبز حمایت از کسب‌وکارهایی است که به محیط‌زیست کمک کرده و در عین حال برای سرمایه‌گذاران بازدهی مالی دارد.

در سال‌های اخیر با افزایش آگاهی از خطرات تغییرات آب‌وهوایی و تخریب محیط‌زیست و لزوم توسعه پایدار، تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های سبز نیز افزایش یافته است. در این بین دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی با ایجاد چارچوب‌های نظارتی، تعیین اهداف اقلیمی و ارائه مشوق‌های مالی، نقش حیاتی در ترویج سرمایه‌گذاری‌های سبز ایفا می‌کنند؛ به‌طور مثال ابتکاراتی مانند توافقنامه پاریس و اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار سازمان ملل متحد، باعث رشد بیشتر سرمایه گذاری‌های سبز در سراسر جهان شده است.

سرمایه‌گذاری سبز نقش مهمی در گذار به اقتصاد کم‌کربن، مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و ترویج توسعه پایدار دارد. این نوع سرمایه‌گذاری همچنین ظرفیت ایجاد مشاغل جدید، نوآوری و رشد اقتصادی در بلندمدت را دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=118955

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});