• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5
استاندار خبر داد

هموار شدن مسیر توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 119142
  • 08 مهر 1402 - 18:30
هموار شدن مسیر توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال در آذربایجان‌شرقی
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که فناوری از نیازهای اصلی جوامع بشری است، گفت: آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران (نجما) در آذربایجان شرقی مسیر توسعه‌ی اقتصاد دیجیتال را هموار خواهد کرد.

عابدین خرّم روز شنبه، هشتم مهرماه در آیین بهره برداری از مرحله نخست نهضت جهادی توسعه شبکه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران «نجما» در استان، اظهار کرد: امروزه اینترنت و فضای مسئله‌ای بسیار مهم است که اطلاعاتی با حجم بالایی را دربردارد که زندگی اجتماعی اداری و شخصی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: ارتباطات و فناوری در تمامی ابعاد زندگی ما نفوذ کرده است و هر کشوری که در آن اقتصاد دیجیتال مبنای توسعه باشد، آن منطقه از نظر اقتصادی بسیار توسعه یافته است.

وی افزود: نباید از کاروان توسعه و فناوری عقب بمانیم و به همین دلیل باید اهتمام ویژه‌ای به طرح فیبر نوری داشته باشیم زیرا نقش اساسی در ارتقاء خدمات سرعت، اطمینان و امنیت و … دارد.

خرّم بیان کرد: فیبر نوری زمینه‌ای بستری سخت افزاری دارد ولی با این حال شتاب‌ دهنده‌ای برای فعالیت‌ها و بستر نرم افزاری محسوب می‌شود.

وی به ضرورت رفع موانع، تسهیل مسیر و حمایت از شرکت‌های فناور برای ارتقای اقتصاد دیجیتال، تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان بر شرکت‌های دیگر مقدم هستند و باید با توسعه شبکه پایدار کمک حال باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119142

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});