• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

ضرورت برنامه ریزی پذیرش حداقل یک میلیون نفر گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 119234
  • 09 مهر 1402 - 11:15
ضرورت برنامه ریزی پذیرش حداقل یک میلیون نفر گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی
یاز اکو - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای سال های بعد باید برنامه ریزی پذیرش حداقل یک میلیون نفر گردشگر خارجی در استان را هدف گذاری کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، تراب محمدی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته جهانگردی و گردشگری در تبریز، با اشاره به اینکه پس از سپری شدن دوران کرونا صنعت گردشگری در اقصی نقاط جهان از جمله ایران رونق گرفته است، اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه را بسیار وسیع و مهم خواند و افزود: باید از این فرصت برای توسعه صنعت گردشگری کشور و آذربایجان شرقی نهایت استفاده را کرد.

وی استقبال گردشگران خارجی از اماکن و مراکز دیدنی و تاریخی تبریز و آذربایجان شرقی طی ۲ سال اخیر را نسبت به سال‌های قبل چشم گیر خواند و اظهار کرد: طی این ۲ سال بیش از ۱۷۰ هزار نفر گردشگر خارجی از کشورها و قاره‌های مختلف به این استان سفر و بر اساس آمارهای مستند حداقل یک شب را در شهرها و روستاهای منطقه سپری کرده اند.

محمدی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین فعالان بخش خصوصی باید نسبت به توسعه گردشگر پذیری استان اقدام کنند، یادآور شد: بر همین اساس برای سال‌های بعد باید برنامه ریزی پذیرش حداقل یک میلیون نفر گردشگر خارجی در استان را هدف گذاری کنیم.

وی فعالیت‌های دیپلماسی گردشگری دولت سیزدهم را بسیار مهم و موفقیت آمیز توصیف و اضافه کرد: حذف روادید با حداقل ۶۰ کشور جهان جزو برنامه‌های اولویت دار دولت برای توسعه صنعت گردشگری است که تاکنون ۱۲ کشور نهایی شده است و بقیه نیز به تدریج محقق می‌شود.

محمدی حذف روادید با کشورهای مختلف را زمینه و بستر بسیار مناسب برای ورود گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی دانست که می‌تواند سود و منافع کلان اقتصادی و اشتغالزایی را به همراه داشته باشد.

وی یکی از پیش نیازهای توسعه گردشگری را مربوط به ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز اقامتی مدرن دانست و ادامه داد: از چند سال قبل اقدامات و برنامه‌های بسیار متنوع و سرمایه گذاری بسیار کلان در آذربایجان شرقی شروع شد و در حال حاضر تعدادی از آنها در مرحله بهره برداری قرار گرفته است که باید این طرح‌ها سرعت گرفته و بر تعداد آنها افزوده شود.

محمدی هتل سازی، اقامتگاه‌های بومگردی، طبیعت گردی، آموزش فعالان حوزه گردشگری و توجه به گردشگری سلامت و درمان را از زمینه‌های بسیار مهم و محوری برای توسعه گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119234

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});