• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزود می‌شود

  • کد خبر : 119625
  • 12 مهر 1402 - 12:45
۱۶۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزود می‌شود
یاز اکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت هتل در سطح استان در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح استان ۲۷۸ واحد گردشگری با دو هزار و ۲۰۱ اتاق با پنج هزار و ۲۴۹ تخت اقامتی وجود دارد.

وی گفت: در یک سال گذشته اعتبار جذب شده عمرانی و ملی اداره کل به ۶۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن افزایش ۱۵۰ درصدی داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به کمبود مراکز تفریحی و گردشگری در سطح استان افزود: نبود تله‌کابین، شهربازی، زیپ‌لاین، پل معلق و … یک ضعف برای استان بوده و در این راستا از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دعوت می‌‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی ادامه داد: مهربانی و فرهنگ بالای مردم آذربایجان غربی مهم‌ترین ظرفیت استان برای جذب گردشگر است.

صفری با اشاره به نتایج نشست استانداران استان‌های مرزی ترکیه و آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در این نشست توافقات خوبی با ترکیه انجام شد به‌طوری که از ۳۰ بند این توافق ۶ بند مربوط به حوزه گردشگری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر عملکرد تورها و واحدهای اقامتی غیرمجاز گفت: در چند ماه گذشته ۱۳۰ مورد برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز انجام شده است‌ و نیز جلسات مختلف گردشگری سلامت با هدف حذف دلالان برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});