• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

مجوز احداث گلخانه های کمتر از ۳۰۰ متر در روستاهای اهر

  • کد خبر : 119792
  • 13 مهر 1402 - 16:14
مجوز احداث گلخانه های کمتر از ۳۰۰ متر در روستاهای اهر
یاز اکو - کارشناس مسئول باغبانی شهرستان اهر گفت: سهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها و پروانه ساخت ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه های کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر در مساحتهای کمتر از ۳۰۰ متر مربع در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، رسول دوستی در بازدید از گلخانه های شهرستان اهر بیان کرد: در اجرای سیاستها و برنامههای وزارت جهاد کشاورزی در خصوص افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای و افزایش بهره وری از زمینهای خرد و کوچک کشاورزی و افزایش اشتغال و تکه در این مدت کوتاه تاکنون ۵۰ فقره مجوز تاسیس برای متقاضیان در سطح شهرستان صادر شده است.

وی گفت: . در تعریفی کلی گلخانه به فضای محدودی اطلاق میشود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان مناطق مختلف را در طی فصول مختلف سال دارا میباشد تولید محصولات کشاورزی بویژه صیفی جات و گیاهان زینتی در گلخانهها علاوه بر اینکه نسبت به محیط باز به مقدار آب بسیار کمتری نیاز دارند همچنین به دلیل تولید در محیط کنترل شده و خارج از فصل از بازدهی اقتصادی بسیار بالاتری نیز برخوردار میباشند.

وی با اشاره به شرایط و امکانات خاصی برای تولید محصولات در خارج از فصل طبیعی مورد نیاز میباشد که این شرایط با احداث گلخانهها میتواند تامین گردد تشریح کرد: مزایای کشت گلخانه ای
تولید محصولات کشاورزی در خارج از فصل طبیعی تولید بدلیل کمبود عرضه و بالاتر بودن قیمت فروش محصولات تولیدی دارای منافع اقتصادی زیادی است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد گلخانه در اراضی به حدود ۱۰ هکتار در شهرستان اهر فعالیت دارند با تولید سالیانه ۱۰۰۰ تن محصول سبزی و صیفی جات و ۱۳۰۰۰۰ شاخه یا گلدان گل و گیاهان زینتی فعالیت دارند و روز به روز هم بر علاقمندان و متقاضیان احداث گلخانه افزوده میشود.

وی ادامه داد: سهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها و پروانه ساخت ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه های کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر در مساحتهای کمتر از ۳۰۰ متر مربع در حال انجام است که در حال حاضر ۶ مورد از این موارد به بهره برداری رسیده است و تعدادی دیگر جهت عقد قرارداد به بانک معرفی شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119792

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});