• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

اعلام آمادگی بنگلادشی‌ها برای سرمایه‌گذاری در نساجی زنجان

  • کد خبر : 12031
  • 02 اردیبهشت 1400 - 10:30
اعلام آمادگی بنگلادشی‌ها برای سرمایه‌گذاری در نساجی زنجان
یاز اکو - رئیس اتاق بازرگانی زنجان از اعلام آمادگی بنگلادشی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حوزه نساجی در زنجان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، علی یگانه‌فرد شامگاه دیروز (اول اردیبهشت‌ماه) در شصت و پنجمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به برنامه‌های اتاق در رابطه با تحقق شعار سال، اظهار کرد: نظرات بخش خصوصی پس از جمع‌بندی در رابطه با موانع تحقق شعار سال به سازمان صمت و دادستانی ارائه شده است.

وی با اشاره به تدوین برنامه عملیاتی اتاق برای سال‌جاری، افزود: در بخش آموزشی بالغ بر ۶۰ عنوان دوره در بخش‌های مختلف برای امسال برنامه‌ریزی شده، در وب‌سایت اتاق قرار گرفته و در طول سال‌جاری برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: دوره‌های آموزشی اتاق بازرگانی زنجان به ‌صورت رایگان برای عموم علاقه‌مندان برگزار می‌شود و امیدواریم با برگزاری این دوره‌ها، به اهداف مورد نظر که آموزش پرسنل بخش دولتی و خصوصی و هدف‌گذاری برای آموزش و تربیت تجار و بلأخص نسل جوان  است، دست پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس منحوس کرونا مانع از اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری در ایران و نیز کشورهای دیگر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه اعزام و پذیرش‌ها از سوی اتاق بازرگانی زنجان آماده و به سازمان صمت ارائه شده که در جلسه کارگروه توسعه صادرات مطرح و امیدواریم پس از تصویب ذیل نقشه راه تجارت خارجی جنبه عملیاتی به خود گیرد.

یگانه‌فرد با اشاره به استقرار رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای چین، ارمنستان، عمان، آذربایجان و روسیه و نیز مقدمات حضور در کشورهای ترکیه پاکستان و هند، گفت: امیدواریم سازمان صمت هماهنگی‌های لازم را در این زمینه صورت داده، علاوه ‌بر آن جلساتی با رایزنانی که اعزام شده و می‌شوند، برگزار، ظرفیت‌های استانی توضیح داده شده تا رایزن‌ها به‌ عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، زمینه را برای حضور در آن کشور برای بهره‌مندی‌های لازم اقتصادی تجار انجام دهند.

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی پیش از جلسات اصلی شورا برگزار می‌شود تا با احصای موارد و مشکلات و نیز ارائه پیشنهادات، این جلسات خروجی لازم را داشته باشد، یادآور شد: در صنعت نساجی استان ۸۱ واحد با بیش از ۵۰۰ نفر شاغل فعالیت دارد که با افتتاح ۶ واحد جدید میزان شاغلان در این بخش بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۴۵ نفر خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان صادرات بخش نساجی در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ کاهش داشته و در واردات مواد اولیه و صادرات مشکلاتی وجود داشته است. سرمایه‌گذاران بنگلادشی آمادگی خود را برای حضور و سرمایه‌گذاری در بخش نساجی استان زنجان اعلام کرده‌اند که امید است با رفع موانع در این بخش شاهد حضور سرمایه‌گذاران خارجی این بخش نیز در استان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12031

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});