• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9

تعدیل انرژی ۶۰۰۰ مگاوات ساعته طی فصل زمستان در تبریز

  • کد خبر : 12102
  • 02 اردیبهشت 1400 - 20:00
تعدیل انرژی ۶۰۰۰ مگاوات ساعته طی فصل زمستان در تبریز
یاز اکو - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از تعدیل انرژی ۶۰۰۰ مگاوات ساعته طی فصل زمستان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، عادل کاظمی در آیین آغاز مراسم اولین اقدام فراگیر سال ۱۴۰۰ با محوریت عبور از پیک تابستان که همزمان با سراسر کشور در شرکت توزیع نیروی برق تبریز برگزار شد، گفت: این اقدام با هدف تعدیل روشنایی معابر، مقابله با دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز و رفع اتصالات سست و اصلاح شبکه‌ی فشار متوسط همزمان با سایر شرکت‌های توزیع امروز پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی در تشریح محورهای این مانور، افزود: تعدیل بار شبکه‌ی روشنایی معابر، بهبود ولتاژ مشترکان، رفع اتصالات سست شبکه، اصلاح شبکه‌ی فشار متوسط، احداث پست‌های هوایی، راه‌اندازی فیدرهای فشار ضعیف، بازآرایی و تعدیل بار شبکه و شناسایی و جمع‌آوری تجهیزات استخراج رمزارزهای دیجیتال غیرمجاز از مهمترین فعالیت‌های این اقدام فراگیر است.

وی خاطرنشان کرد: در این مانور یک روزه، ۳۵ اکیپ عملیاتی و نظارتی با حضور ۱۸۰ نفر از همکاران شرکت حضور دارند و از تعداد ۳۵ خودروی سنگین و ۱۵دستگاه بالابر استفاده می‌کنند.

کاظمی یادآور شد: تعداد چهار اکیپ خط گرم نیز در این برنامه حضور دارند و هفت فیدر پرعارضه سرویس و اصلاح خواهند شد. هم‌چنین امروز پنج دستگاه پست به مدار آمده و ۱۹ فیدر فشار ضعیف جهت تعدیل بار از پست‌ها ایجاد می‌شوند.

وی در تشریح وضعیت شبکه‌ی روشنایی معابر و تعدیل‌های انجام گرفته، گفت: بیش از ۲۱۰ هزار دستگاه چراغ روشنایی با ۲۴ مگاوات توان مصرفی در محدوه‌ی شرکت وجود دارد که میزان مصرف آن‌ها با ۲۱۰۴ دستگاه کنتور روشنایی معابر اندازه‌گیری می‌شود.

وی ادامه داد: در طی اقدام‌های فراگیر زمستان ۹۹، ۱۶هزار و ۱۷۰ شعله چراغ تعدیل شده و ۱۶۱۴ ساعت فرمان تنظیم شدند که با اقدامات انجام گرفته ۳۵۰ کیلووات از میادین، پارک‌ها و معابر بین شهری تعدیل شدند که در مجموع ۶.۱۵ مگاوات در بخش روشنایی معابر تعدیل انجام گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز تصریح کرد: در طول این اقدام فراگیر، ۲۲۰ دستگاه چراغ روشنایی به صورت یک درمیان و زیگزاگی تعدیل و ۲۵۰ دستگاه چراغ LED جایگزین چراغ‌های گازی می‌شوند.

به گفته‌ی وی؛ ۱۸۰ مورد رفع اتصالات سست شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۲۰۰ عدد نصب کاور کنسول، ۷۰ عدد تعویض مقره، ۶۰ عدد نصب اسپیسر فشار ضعیف، ۳۰ اصله شاخه‌زنی و ۱۸ عدد نصب کاور کات اوت و برقگیر طی این اقدام فراگیر انجام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: طی دو ماه اخیر، هشت پروژه‌ی حوزه‌ی بهره‌برداری در شرکت در زمینه‌ی ایجاد قدرت مانور و رینگ در شبکه، روکش‌دار کردن خطوط و توسعه‌ی فیدرهای فشار متوسط با اعتبار ۵۵ میلیارد ریال برای عبور از پیک تابستان ۱۴۰۰ انجام شده که امروز به بهره‌برداری می‌رسند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12102

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});