• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

تجمیع رشته‌های صنایع‌دستی در شهرک‌های صنعتی

  • کد خبر : 121743
  • 29 مهر 1402 - 10:45
تجمیع رشته‌های صنایع‌دستی در شهرک‌های صنعتی
یاز اکو - معاون صنایع دستی با بیان اینکه مقدمات تجمیع رشته‌های صنایع‌دستی در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است، گفت: بازارچه‌های صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهرها منجر به توسعه گردشگری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، مریم جلالی معاون صنایع دستی امروز در جریان سفر به شهر تبریز در بازدید از فاز اول بازارچه دائمی صنایع دستی قزلجه میدان تبریز با اشاره به فعالیت هنرمندان استان آذربایجان‌شرقی در ٨٠ رشته صنایع‌دستی اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی شرایط حضور تمام رشته‌های صنایع دستی استان‌های کشور را در یک مجموعه فراهم می‌کند.

او ادامه داد: همکاری خوبی میان شرکت شهرک‌های صنعتی و معاونت صنایع دستی شکل گرفته است. در همین راستا تفاهم‌نامه همکاری در حال انعقاد است.

معاون صنایع‌دستی گفت: مقدمات تجمیع رشته های صنایع دستی در شهرک‌های صنعتی در ۵ استان فراهم شده که کامل‌ترین آن مربوط به شهر تبریز است.

او افزود: زیر ساخت‌های این بازارچه فراهم شده و بزودی آماده واگذاری است و می‌تواند پیشرو و مدلی برای توسعه و ارتقا صنایع‌دستی استان ها باشد.

جلالی همچنین عنوان کرد: تجمیع صنایع‌دستی در مبادی ورودی موجب رونق اقتصادی در کنار ارتقاء فرهنگی می‌شود که این امر به توسعه گردشگری می‌انجامد.

او در ادامه متذکر شد: همگرایی بین خوشه‌های اقتصادی در شهرک‌های صنعتی، حوزه سرگرمی در زیرساخت‌های گردشگری و محصولاتی که در صنایع‌دستی وجود دارد می‌تواند هم‌افزایی سه حوزه را افزایش داده و موجب جریان‌سازی اقتصادی در شهرک‌های صنعتی شود.

او درباره ارائه تسهیلات به هنرمندان خاطرنشان کرد: هرگونه امتیاز و تسهیلاتی بر اساس قانون به هنرمندان در حال انحام است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=121743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});