• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

مشکلات بخش طیور با اجرای طرح تجارت قراردادی در آذربایجان شرقی برطرف می‌شود

  • کد خبر : 122542
  • 05 آبان 1402 - 15:00
مشکلات بخش طیور با اجرای طرح تجارت قراردادی در آذربایجان شرقی برطرف می‌شود
یازاکو - سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به عملیاتی شدن تجارت قراردادی در بخش طیور و تولید گوشت مرغ در ماه های آینده برای نخستین بار در این استان، گفت: با اجرای طرح یاد شده مشکلات این بخش در استان برطرف می شود.

«رحیم مهردادی» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تجارت قراردادی همانند کشاورزی قراردادی بوده و در این طرح نهاده مورد نیاز برای مرغداران در زمان عقد قرارداد توسط هولدینگی که این طرح را اجرا می کند تامین می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح مرغدار از بابت تامین نهاده دیگر نگرانی نخواهد داشت و بعد از تولید نیز فروش مرغ آماده طبخ توسط فروشگاه های هولدینگ با سود متعارف انجام خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با اجرایی شدن تجارت قراردادی بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان در بخش طیور در خصوص قیمت و تامین نهاده برطرف می شود.

مهردادی، با اشاره به اینکه هدف از اجرای تجارت قراردادی تنظیم بازار است، ادامه داد: این طرح به صورت پایلوت با هماهنگی بخش خصوصی انجام می شود و مراحل اولیه آن انجام شده و مشابه این طرح تاکنون در کشور اجرایی نشده است و این استان می تواند الگویی برای سایر استان ها شود.

بر اساس اعلام مسوولان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، روزانه ۲۹۰ تن مرغ در استان کشتار و توزیع می‌شود و میزان مصرف روزانه استان برای مرغ گرم حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ تن است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});