• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 122723
  • 07 آبان 1402 - 12:30
پیش‌بینی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا اواخر هفته با توجه به سکون و پایداری جو، احتمال انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر روز یکشنبه با بیان اینکه افزایش آلاینده های جوی بیشتر در شهرهای تبریز، مراغه و میانه روی می دهد، افزود: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای در چهار روز آینده در غالب نواحی استان جوی پایدار حاکم می شود.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی احتمال کاهش کیفیت هوا در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان وجود دارد و در برخی نواحی غبار محلی، افزایش ابر و ووزش باد پیش بینی می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روز دوشنبه موج ضعیفی وارد منطقه ارسباران می شود، گفت: این شرایط موجب بارش پراکنده باران در این مناطقه به ویژه کلیبر می شود.

امیدفر، ادامه داد: از هفته آینده سامانه بارشی به نسبت قوی وارد جو استان می شود و پیش بینی می شود شاهد بارش های خوبی در سطح استان باشیم.

اختلاف دمای ۳۲ درجه‌ای بین گرمترین و سردترین شهر آذربایجان شرقی

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای خداآفرین با دمای ۳۳ درجه و سراب با دمای یک درجه بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند و در این بازه زمانی اختلاف دمای بین گرمترین و سردترین شهر استان ۳۲ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۲۳ و در سردترین زمان به ۹ درجه سانتی گراد رسید و دمای فعلی آن ۱۵ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122723

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});