• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7

روایت مستندساز از بمب سرطانی در روستاهای حاشیه دریاچه اورمیه

  • کد خبر : 122793
  • 08 آبان 1402 - 9:05
روایت مستندساز از بمب سرطانی در روستاهای حاشیه دریاچه اورمیه
یازاکو - پس از مبتلا شدن یکی دیگر از اهالی روستایی در اطراف دریاچه اورمیه، محمد علیمرادی مستندساز آذربایجانی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بروز فاجعه انسانی پیرامون دریاچه اورمیه بخصوص روستاهای نزدیک دریاچه اورمیه از مخاطرات خشک شدن دریاچه اورمیه می باشد که در سکوت رسانه‌ای و خبری گریبان مردم را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، پس از مبتلا شدن یکی دیگر از اهالی روستایی در اطراف دریاچه اورمیه، محمد علیمرادی مستندساز آذربایجانی با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

“خبر بستری یکی دیگر از اهالی روستاهای  کنار دریاچه با مشکل ریوی آشفته‌ام کرد؛ مادر دو کودک که در یکی از فیلم‌های مستندم به تصویر کشیده‌ بودم نتیجه آزمایشات خبر از وجود توده در ریه‌ها دارد همسرش‌آنچنان شوکه شده که فقط گریه می‌کند.

پس از حدود داوزده سال شاهد عینی سایه شوم بیماریهای تنفسی و گوارشی بر مردمان این روستاها بوده‌ام که چندین تن بر اثر این بیماری‌ها فوت کرده‌اند.

بروز فاجعه انسانی پیرامون دریاچه اورمیه بخصوص روستاهای نزدیک دریاچه اورمیه از مخاطرات خشک شدن دریاچه اورمیه می باشد که در سکوت رسانه‌ای و خبری گریبان مردم را گرفته، در سال‌های گذشته تلاشهایم برای به میدان آوردن نهادهای دولتی بخصوص وزارت بهداشت، علوم پزشکی با وجود ارائه‌ی گزارشها و فیلم‌های مستند بیهوده بوده

(اونودولموشلار، به یاد دریاچه اورمیه، اکیزلر، گولون اوشاقلاری…) حال روی سخنم با پزشکان متعهد و متخصصین این حوزه می باشد.

لطفا به خاطر انسانیت به میدان آمده تحقیقات علمی خود را جمع‌آوری کرده به مسئولین و مردم ارائه‌دهید و در نهایت شما دولت‌مردان اگر کاری در جهت مدیریت بحران انسانی بوجود آمده از خشک شدن دریاچه نمی‌کنید حداقل راه را برای ورود نهادهای بین‌المللی بهداشتی و پزشکی باز کنید.”

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=122793

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});