• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
در اولین جلسه شورای توسعه مهارت استان آذربایجان شرقی در سال 1400 صورت گرفت:

سند توسعه مهارت استان مصوب شد

  • کد خبر : 12313
  • 04 اردیبهشت 1400 - 19:00
سند توسعه مهارت استان مصوب شد
یاز اکو - علی جهانگیری گفت: این سند در جلسه امروز شورای مهارت استان مصوب شد و قرار است در جلسات آتی شورای برنامه ریزی استان، بررسی و تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ، علی جهانگیری گفت: این سند در جلسه امروز شورای مهارت استان مصوب شد و قرار است در جلسات آتی شورای برنامه ریزی استان، بررسی و تصویب شود.
اولین جلسه شورای توسعه مهارت استان در سال جدید با حضور اعضای شورا در محل دفتر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی برگزار گردید.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از تدوین سند توسعه مهارت استان خبر داد و گفت: این سند در جلسات آتی شورای برنامه ریزی استان، بررسی و تصویب می شود.
علی جهانگیری در جلسه شورای مهارت استان که در محل استانداری برگزار شد با تبیین اهمیت برنامه ریزی در تحقق اهداف توسعه‌ای سازمان‌ها گفت: تمامی برنامه ریزی‌ها، باید عملیاتی بوده و با ارزشیابی و نظارت‌های بموقع، بتوان بهتر و موثرتر از گذشته در مسیر تحقق اهداف این بخش تلاش کرد.
وی به آخرین وضعیت سند مهارت استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با آغاز تدوین پیش نویس این سند در سال گذشته و استفاده از نظرات تمامی دستگاه‌ها و کارشناسان، بخشی از گزارش‌های جزیره‌ای و عملکردهای موازی، مرتفع شده است.
وی از تصویب سند جامع توسعه مهارت استان در جلسه این شورا خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در صورت وجود هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات تکمیلی در خصوص این سند، در طی یک هفته آتی با دبیرخانه این شورا در ارتباط باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین تصریح کرد: این سند در جلسات آتی شورای برنامه ریزی استان نیز، ارائه و پس از تصویب، به تمامی سازمان‌ها، ادارات و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
جهانگیری ازآموزش فنی وحرفه ای استان نیز خواست که در راستای تلاش برای عدالت اجتماعی، برش شهرستانی سند توسعه مهارت را نیز به شهرستان‌ها ارسال کرده و بر اجرای هرچه بهتر آن نظارت کنند.
وی همچنین اظهار کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های عملیاتی خود در زمینه مهارت افزایی هرچه بیشتر در جامعه را تدوین و اطلاع رسانی کنند.
رضا اختیار وکالتی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره با اهمیت موضوع مهارت و لزوم فرهنگ سازی در جامعه در این حوزه،گزارشی از عملکرد سال گذشته در دو بخش دولتی و خصوصی ارائه نمود.
وکالتی گفت: این اداره کل در سال ۹۹ در بخش دولتی تعداد ۲۰ هزار و ۳۶۵ نفر دوره آموزش معادل ۴ میلیون و ۵۴۱ هزار و ۴۴۵ نفر ساعت آموزشهای مهارتی را ارائه نموده است.
وی ادامه داد: در بخش خصوصی نیز تعداد ۲۹ هزار و ۵۰۲ نفر دوره معادل ۸ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۸۸۳ نفر ساعت آموزش در حوزه مهارت به علاقمندان در استان آذربایجان شرقی ارائه شده است.
رضا اختیار وکالتی در بخش دیگری از سخنانش از تعداد ۶۴ هزار و ۸۳۵ مورد اخذ آزمون مهارت از مهارت آموزان در سال گذشته خبر داد.
در این جلسه همچنین در خصوص اهمیت و ضرورت توجه به آموزشهای مهارتی در حوزه سربازان وظیفه نیروهای مسلح در استان تاکید شد.
شایان ذکر است؛ در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، جلسه شورای توسعه مهارت استان با حداقل اعضاء به صورت حضوری و سایر دستگاههای عضو این شورا به صورت وبینار برگزار گردید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12313

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});