• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

نمایش ثقه الاسلام در تبریز به روی صحنه می‌رود/ ۲۰۰ میلیارد بودجه فرهنگی شهرداری منطقه ۲

  • کد خبر : 123543
  • 15 آبان 1402 - 11:00
نمایش ثقه الاسلام در تبریز به روی صحنه می‌رود/ ۲۰۰ میلیارد بودجه فرهنگی شهرداری منطقه ۲
یازاکو - نمایش ثقه‌الاسلام به کارگردانی امیرحجازی‌ و با مشارکت شهرداری منطقه ۲ تبریز از دوم آذرماه هر روز ساعت ۱۹ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، موسی علیپور زنوزی در نشست مطبوعاتی نمایش ثقه‌الاسلام اظهار کرد: برای اولین بار در طول تاریخ شهرداری تبریز، بودجه فرهنگی مدونی طرح‌ریزی شده است و با دستور شهردار تبریز ۵۲ رویداد فرهنگی و ورزشی در طول سال باید اجرا کنیم.

وی با اشاره با بیان اینکه آگاهی بخشی و نشر فرهنگ و سنت جامعه وظیفه تمام دستگاه‌های دولتی است، افزود: فرهنگ‌سازی اولویت اول ما در کار فرهنگی است و اخیرا با همکاری سازمان مدیریت پسماند و سازمان فرهنگی در حوزه پسماند و مدیریت آن، اقداماتی آغاز کردیم.

علیپور زنوزی با اشاره به ۲۰ میلیارد اعتبار فرهنگی شهرداری منطقه ۲ در سال جاری خاطرنشان کرد: بالای ۲۰۰ میلیارد اعتبار فضاهای فرهنگی در ردیف بودجه ای سال جاری داریم و تلاش می‌کنیم طبق برنامه های هفته‌های فرهنگی حرکت کردیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگترین مجموعه پردیس رسانه تبریز در ۲۹ بهمن سال جاری یادآور شد: فرهنگسرای بانوان، مجموعه کافه کتاب، مرکز رشد، سه سالن ورزشی در دست اجرا داریم.

شهردار منطقه ۲ تبریز تاکید کرد: امیدوارم نمایش ثقه‌الاسلام در جهت آگاهی رسانی به نسل جدید اثربخش باشد و بتوانیم در راستای معرفی مشاهیر و مفاخر استان و شهر تبریز قدم های بزرگی برداریم.

ما با تاریخ گذشته بیگانه هستیم

امیر حجازی کارگردان نمایش ثقه‌الاسلام نیز در این نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نمایش ثقه‌الاسلام، مربوط به زندگی میرزا علی تبریز معروف به ثقه‌الاسلام از مبارزان و متفکرین نهضت مشروطه است.

وی با بیان اینکه ما با تاریخ گذشته بیگانه هستیم، گفت: متاسفانه نسل جدید ما از تاریخ کشور، و شهر خودمان اطلاع چندانی ندارند.

حجازی افزود: شهردار منطقه ۲ تبریز در راستای امر فرهنگی اقدام به حمایت از این نمایش کرده است.

وی ابراز داشت: پوستر نمایش ثقه‌الاسلام ۱۸ آبان در تالار اندیشه ائل‌گلی رونمایی می‌شود و از ۲ آذر اجرای صحنه‌ای نمایش آغاز خواهد شد.

کارگردان نمایش ثقه‌الاسلام تاکید کرد: در این نمایش بلیط فروشی انجام نخواهد گرفت و تماشای آن برای عموم مردم رایگان است.

وی اضافه کرد: مدت زمان نمایش ۷۰ دقیقه و از ۱۰ بازیگر در این نمایش استفاده شده و برای اولین بار از دکور دیجیتالی به صورت موشن گرافی بهره گرفته شده است.

نمایش صحنه‌ای ثقه‌الاسلام از دوم آذر هر روز از ساعت ۱۹ در تالار تربیت تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است از پوستر این اثر نمایشی فاخر ۲ آذر ماه سال جاری در تالار اندیشه تفرجگاه الگولی تبریز رونمایی می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123543

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});