• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

صادرات ۳٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۲۱ هزار میلیارد تومان

  • کد خبر : 123964
  • 19 آبان 1402 - 10:30
صادرات ۳٫۵ میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۲۱ هزار میلیارد تومان
یازاکو - مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: در ۶ ماهه اول امسال ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی صادر شده و از این طریق ۱۲۱ هزار میلیارد تومان ارز وارد کشور شده است.

شهیاد آبنار امشب در جلسه دیدار با کشاورزان بناب که با حضور ذبیح الله اعظمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم جیرفت، اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی،  برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف وزارت جهادکشاورزی تامین امنیت غذایی است و کشاورزان با نقشی که در تولید دارند مهمترین رکن آن هستند.

وی از صادرات ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با صادرات این محصولات ۱۲۱ هزار میلیارد تومان ارز وارد کشور شده است که این ارزآوری مدیون تلاش های کشاورزان است.

آبنار ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی دارای اهمیت است اما وزارت جهادکشاورزی مکلف است تامین اقلام مورد نیاز در سفره مردم را نیز مد نظر داشته باشد و در همین راستا نیز ما سال گذشته اعلام کردیم اگر افزایش قیمت در حوزه پیاز داشته باشیم مجبور به مدیریت آن هستیم.

ایرانیان ماهانه ۳۶۷ هزار تن پیاز می خورند

وی نیاز ماهانه پیاز کشور را ۳۶۷ هزار تن اعلام و اضافه کرد: اگر تولید به اندازه ای باشد که نیاز داخل را پوشش دهد صادرات بسیار خوب است وزیر جهادکشاورزی نیز از ابتدای آغاز به کار خود افزایش تولید برای رفع نیاز داخلی و صادرات مازاد را یکی از محورهای برنامه خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ، حمایت از تولید داخلی را یکی از راهبردهای اصلی وزارت جهادکشاورزی دانست و گفت: اگر تولید به اندازه کافی باشد صادرات هیچ مانعی ندارد اما ما در سال گذشته و قبل از آغاز ممنوعیت صادرات در خصوص آن اطلاع رسانی کردیم و مکلفیم با تنظیم بازار محصولات کشاورزی به رفاه دهک های ‌پایین جامعه توجه داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=123964

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});