• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

رستاخیز هوش مصنوعی

  • کد خبر : 124687
  • 27 آبان 1402 - 13:18
رستاخیز هوش مصنوعی
یازاکو - یافته‌‌‌های جدید و علمی، حاوی این نکته است که ترس جوامع از سرریزهای منفی هوش مصنوعی بی‌‌‌دلیل نیست. اخیرا مقاله‌‌‌ای علمی در تشریح آثار هوش مصنوعی بر رفاه و معیشت جوامع منتشر شده و روزنامه فایننشیال‌تایمز بخشی از آن را در قالب یک گزارش برای مخاطبانش تشریح کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از دنیای اقتصاد، نتایج این پژوهش به‌روشنی نشان می‌دهد که موتورهای جست‌وجوی چت‌‌‌جی‌‌‌تی‌‌‌پی که مبتنی بر رویکرد هوش مصنوعی عمل می‌کنند، این توانایی را دارند که کار فریلنسرها و کارگران یقه‌سفید را بربایند و بر میزان رشد درآمد آنها اثر منفی بگذارند.

این نگرش در حالی مورد تاکید این مقاله است که بسیاری از اقتصاددانان هنوز با ابهام از اثر این نیروی جدید بر اقتصاد سخن می‌‌‌گویند و معتقدند: «هوش مصنوعی هنوز برای ما ناشناخته است.»

این گزاره‌‌‌ که اقتصاددانان در بخش‌‌‌های مختلف جهان به آن اذعان دارند، مبنای پژوهش‌‌‌های بسیاری شده و به سرخط اصلی پژوهش اندیشکده‌‌‌ها تبدیل شده است. با این‌حال، کمتر کسی است که بتواند به‌دقت از اثرات این تحول بر بازارهای مختلف، اعم از بازار کار، بازار کالا و خدمات یا بازار پول پرده بردارد. ما سعی کرده‌‌‌ایم با آگاهی از این موضوع که هوش مصنوعی هنوز نیرویی ناشناخته است، از جنبه‌‌‌های مختلف به معناکاوی این نیروی تازه بپردازیم. در این میان یک چیز هم قطعی است: تعاریف ما از اقتصاد تغییر می‌کند.

نکته پرونده

موسسه سرمایه‌گذاری کوتا (Coatue Management) که دارایی حجیمی بالغ بر ۷۰میلیارد دلار را تحت مدیریت خود دارد، در گزارشی مفصل پیرامون اثر هوش مصنوعی بر اقتصاد آمریکا تاکید کرده است که سرعت تطبیق‌‌‌پذیری اقتصاد این کشور با هوش مصنوعی سریع‌‌‌تر از دو موج فناورانه قبلی یعنی اینترنت و تلفن‌‌‌های همراه هوشمند است.

نتایج گزارش این موسسه نشان می‌دهد اگر تطبیق‌‌‌ اقتصاد آمریکا با فناوری رایانه‌‌‌های شخصی ۲۰سال به طول انجامید و این عدد برای اینترنت و تلفن‌‌‌های همراه معادل ۱۲سال و ۶سال بود، این عدد برای هوش مصنوعی تنها ۳سال است. این موسسه بر همین مبنا با اشاره به اثر شدید فناوری‌‌‌های مبتنی بر رایانه طی ۳۵سال گذشته (از ۱۹۸۶ به این سو) ادعا کرده که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که اقتصاد آمریکا را برای سال‌های آینده هدایت کند.

p21 copy

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124687

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});