• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

افزایش یک درصدی صادرات و ۲۵ درصدی واردات کالای غیرنقتی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 124869
  • 29 آبان 1402 - 9:30
افزایش یک درصدی صادرات و ۲۵ درصدی واردات کالای غیرنقتی آذربایجان‌شرقی
یازاکو - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات کالای غیرنفتی استان در هفت ماهه امسال با 824 میلیون دلار یک درصد افزایش داشته است و در همین مدت میزان واردات با ۸۷۶ میلیون دلار ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، محمدجعفر عظمایی امروز در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت ۲۹۶ صادرکننده در آذربایجان شرقی اظهار کرد: در هفت ماه امسال میزان صادرات استان ۸۲۴ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ترکیه، عراق، ارمنستان، بلغارستان، آذربایجان، گرجستان، فدراسیون روسیه، افغانستان، امارات متحده عربی و پاکستان عمده مقاصد صادراتی آذربایجان شرقی بوده است.

افزایش ۲۴۳.۶ درصدی صادرات به روسیه

عظمائی تاکید کرد: تجار استان امسال توجه ویژه ای به بازارهای روسیه کرده اند به طوری که میزان صادرات استان به روسیه ۲۴۳.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به مصرفی بودن بازار روسیه به ویژه در زمینه مواد غذایی با به کارگیری ابزارهای نوین بازاریابی و موضوعاتی مانند بسته بندی محصولات مطابق با سلیقه کشورهای هدف امیدواریم در کنار سیاستگذاری های مناسب بتوانیم بسترهای لازم برای افزایش میزان صادرات به این بازارها را داشته باشیم.

وی افزود: میله های آهنی یا فولادی، گرم نورد شده دارای دندانه، قیر نفت، سایر پلی استیرن به اشکال ابتدایی قابل انبساط بجز مقاوم در برابر آتش، پلی استیرن غیرقابل انبساط معمولی و مس تصفیه شده از جمله عمده کالاهای صادراتی استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در هفت ماه نخست امسال واردات کالاهای غیرنفتی به استان ۸۷۶ میلیون دلار بوده است، گفت: واردات کالاهای غیرنفتی به استان ۲۵ درصد افزایش یافته است.

عظمایی با اشاره به ۶ هزار فقره بررسی ثبت سفارش واردات افزود: محصولات پتروشیمی و پایه نفتی، صنعت، کشاورزی و صنایع معدنی از جمله عمده بخش های وارداتی به استان بوده است.

وی ادامه داد: بیشتر محصولات وارداتی به استان از کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، اتریش، فدراسیون روسیه و برزیل بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});