• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
4

ارمنستان: توافق با آذربایجان در مورد افتتاح راه آهن

  • کد خبر : 107249
  • 14 خرداد 1402 - 15:00
ارمنستان: توافق با آذربایجان در مورد افتتاح راه آهن
یازاکو - در دوازدهمین نشست معاونان نخست وزیر آذربایجان، روسیه و ارمنستان که در تاریخ دوم ژوئن در مسکو برگزار شد، دولت ارمنستان اعلام کرد: توافق مشترکی برای فعال سازی مجدد راه آهن بین آذربایجان و ارمنستان حاصل شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از تی آر تی خبر، آذربایجان و ارمنستان در بیانیه این نشست که در آن مسائل مربوط به بازگشایی خطوط حمل و نقل بین ترکیه و ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اعلام کردند.

این نشست در فضایی سازنده ادامه یافت و پیشرفت های قابل توجهی در هماهنگی شیوه های بازگشایی مسیرهای حمل و نقل بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان حاصل شد.

در همین راستا اقدامات مشخصی برای برقراری مجدد و تنظیم ارتباط ریلی به ویژه در زمینه راه آهن انجام شد و برای مسیر یراسخ (آرازدین)-جلفا-مگری-هورادیز، تفاهم مشترکی حاصل شد.

نتایج مذاکرات جمهوری ارمنستان، روسیه به سران فدراسیون و جمهوری آذربایجان گزارش خواهد شد. طرفین توافق کردند که در چارچوب کارگروه سه جانبه به کار ادامه دهند.

خط راه آهن آرازدین (یراسخ) – جلفا – مهری – هورادیز که در دوره اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت به دلیل اشغال اراضی آذربایجان توسط ارمنستان ویران شد.

در بیانیه سه جانبه امضا شده توسط رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان پس از جنگ دوم قره باغ، یک بند در مورد بازگشایی خطوط حمل و نقل وجود داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=107249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});