• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

شرایط معیشتی و درآمدی محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی خوب نیست

  • کد خبر : 37883
  • 23 آبان 1400 - 13:30
شرایط معیشتی و درآمدی محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی خوب نیست
یاز اکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که شرایط معیشتی و درآمدی محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی خوب نیست، گفت: ارتباط بین محیط زیست و مردم نیازمند تقویت است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری مهر، حسن عباس‌نژاد صبح امروز یک شنبه در بازدید معاون سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اداره حفاظت محیط زیست اهر با اشاره به گره‌های زیست محیطی با رویکردهای جدید مدیریتی اداره حفاظت محیط زیست اهر حل می‌شود، اظهار کرد: شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های مهم آذربایجان‌شرقی در حوزه محیط زیست است و آقای کلانتری که جزو مدیران کاربلد ماست با توجه به حساسیت‌های زیست محیطی اهر درخواست کردیم تا به این شهرستان منتقل شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی افزود: اداره حفاظت محیط زیست اهر در طول شش ماه گذشته تحولاتی مؤثری داشته و این‌که توانسته‌اند از تنش‌های زیست محیطی اهر بکاهند قابل تقدیر است.

وی بابیان این‌که کار در حفاظت محیط زیست بسیار سخت است، گفت: محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی بیش از این‌که کنار خانواده‌هایشان باشند از محیط زیست دفاع و حراست می‌کنند.

عباس‌نژاد ادامه داد: شرایط معیشتی و درآمدی محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی با وجود سختی کار؛ اصلاً خوب نیست هرچند تلاش کردیم تا بخشی از مشکلات معیشتی محیط‌بانان را رفع کنیم ولی باز عمده مسائل هنوز پابرجاست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: امیدوارم در مدیریت جدید سازمان حفاظت محیط زیست کشور؛ گشایشی در حل مسائل معیشتی محیط‌بانان از جمله محیط‌بانان آذربایجان‌شرقی باشد.

وی با ذکر این‌که جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ محیط زیست موضوعی است که نباید از آن غافل شویم، بیان کرد: اگر بتوانیم با جلب اعتماد مردم را به حفاظت از محیط زیست تشویق و ترغیب کنیم قطعاً بار سنگینی از دوش محیط‌بانان برداشته شده و تحولاتی را در حوزه محیط طبیعی و انسانی شاهد خواهیم بود.

در هر مقطعی که دولت تصمیمی خلاف خواست مردم گرفته مشکلات بسیاری را تجربه کردیم

عباس‌نژاد با تأکید بر این‌که هر کجا مردم پای‌کار بودند موفق بودیم، یادآور شد: در هر مقطعی که دولت تصمیمی بر خلاف خواست مردم گرفته و مردم به این خاطر حاضر به همکاری نشدند مشکلات بسیاری را تجربه کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: کار با مردم به ظرافت نیاز دارد، به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز این موضوع را منتقل کردم که در حال حاضر حفاظت محیط زیست آن ظرافت کار با مردم را ندارد و لازم است تا اعتماد و باور مردم را نسبت به همکاری با محیط زیست ترمیم و بازسازی کنیم.

وی بابیان این‌که اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در برابر تخلفات زیست محیطی قانونی عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: مجموعه اداره‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی و ادارات شهرستان‌ها آمادگی دارند تا اهداف سازمانی و سیاست‌های دولت مردمی را اجرایی کنند.

عباس‌نژاد با قدردانی از همکاری دوسویه و تنگاتنگ خبرنگاران و رسانه‌های اهر با محیط زیست افزود: خبرنگاران و رسانه‌های شهرستان اهر در موضوع حفاظت از محیط زیست همراه با اداره محیط زیست هستند، به طوری که انتقادات صادقانه و به دور از حب و بغض رسانه‌های اهر همواره در جلوگیری از مسائل زیست محیطی مؤثر بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=37883

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});