• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

تولید آبزیان در آذربایجان غربی به ۱۸ هزار تن رسید

  • کد خبر : 124877
  • 29 آبان 1402 - 10:15
تولید آبزیان در آذربایجان غربی به ۱۸ هزار تن رسید
یازاکو - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر تولید آبزیان در استان به ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، خسرو شهبازی در این زمینه با اشاره به فعالیت ۴۲۰ مرکز و مزرعه آبزی پروری در استان، افزود: استان در زمینه تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی یک قطب مهم در کشور بوده و در حال حاضر تولید آبزیان در استان به ۱۸ هزار تن در سال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این استان با تولید شش هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی در دریاچه‌های پشت سدها و رودخانه‌ها، مقام سوم کشوری را در زمینه تولید ماهی در منابع آب‌های داخلی به خود اختصاص داده است.

شهبازی اظهار کرد: آذربایجان غربی با دارا بودن ۲۶ دریاچه پشت سد موجود و در حال احداث و بیش از ۳۰ رودخانه دائمی و فصلی به عنوان دومین استان پرآب کشور مطرح بوده و از نظر شیلاتی نیز یکی از قطب‌های مهم تولید ماهی در منابع آبی کشور است.

وی گفت: از مراکز مهم تولید ماهی استان می‌توان به دریاچه‌های پشت سد ارس، سد ماکو، سد ارس ۲، سد قیقاج، سد حسنلو و سد بوکان و سد مهاباد و همچنین رودخانه زرینه رود، سیمینه رود و زاب اشاره کرد.

شهبازی تصریح کرد: در این راستا مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تعاونی‌های صید و صیادی و نیز حفظ ذخایر ژنتیکی آبزیان ارزشمند منابع آبی استان اقدام به راه اندازی مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید کاظمی در شهرستان پلدشت کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: این مرکز به عنوان سومین مرکز بزرگ تکثیر بچه ماهیان گرمابی در کشور مطرح است که با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در جوار رودخانه پرآب ارس قرار گرفته و بدلیل وجود آب کافی و بسیار غنی در رودخانه ارس، در سال جاری حدود هشت میلیون قطعه انواع بچه ماهیان گرمابی در مرکز فوق تولید و پس از رسیدن به وزن مناسب در منابع آبی استان و استخرهای ذخیره آب کشاورزی رهاسازی می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});