• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

۵۷ اقامتگاه بوم گردی در زنجان فعال است

  • کد خبر : 124881
  • 29 آبان 1402 - 10:30
۵۷ اقامتگاه بوم گردی در زنجان فعال است
یازاکو - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: ۵۷ اقامتگاه بوم گردی در این استان از سال ۹۶ تاکنون ایجاد شده که نقش بسزایی در رونق و توسعه گردشگری استان داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، داود آبیان افزود: با کارهای انجام گرفته، شمار واحدهای بوم گردی و پروانه های صادره در این بخش نسبت به گذشته رونق زیادی داشته است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی هر اقامتگاه بوم گردی برای سه نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده و گردشگری و رونق اقتصادی منطقه نیز شکوفا می شود.

این مسوول ادامه داد: بر این اساس در راستای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان، پروانه بهره‌برداری از یک اقامتگاه در روستای “تهم” شهرستان زنجان صادر شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ادامه داد: این اقامتگاه با سرمایه‌گذاری حدود ۴۰ میلیارد ریالی و دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی به بهره برداری رسید که برای هشت نفر ظرفیت اقامتی دارد و برای سه نفر اشتغالزایی کرده است.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت گردشگری در قالب گسترش اقامتگاه های بوم گردی در روستاهای مستعد از برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی زنجان است.

به گفته این مسوول، توسعه بوم گردی می‌تواند به یکی از منابع مهم درآمدی و افزایش رونق اقتصادی منطقه تبدیل شود چون یکی از مطالبات مهم گردشگران با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه و جاذبه‌های گردشگری طبیعی استان زنجان تجربه زندگی سنتی روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=124881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});