• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

تئاتر لیلی و مجنون در سالن فدک اردبیل اجرا شد

  • کد خبر : 125500
  • 05 آذر 1402 - 11:00
تئاتر لیلی و مجنون در سالن فدک اردبیل اجرا شد
یازاکو - نمایش لیلی و مجنون به زبان ترکی آذربایجانی، بر اساس مثنوی « لیلی و مجنون» اثر حکیم ملا محمد فضولی در سالن فدک اردبیل اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در جریان سفر به اردبیل، ضمن حضور در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، نمایش «لیلی و مجنون» به نویسندگی و کارگردانی یعقوب صدیق جمالی را به تماشا نشست و از نویسنده، کارگردان، بازیگران و عوامل اجرایی این نمایش با اهداء لوح‌های سپاس قدردانی کرد.

نظری، تعامل گروه‌های نمایشی بین استان‌ها و برگزاری تورهای تئاتری را در رونق تئاتر استان‌ها تأثیرگذار دانست و با قدردانی از حضور تماشاگران اردبیلی، تماشاگران را سرمایه‌های ارزشمند برای تئاتر دانست.

وی با اعلام اینکه استقبال مردم اردبیل از نمایش‌های اجراشده نشان‌دهنده توجه مردم این استان به مقوله‌های فرهنگی و هنری به‌ویژه تئاتر است، تبادل اجرایی گروه‌های نمایشی استان‌های هم‌جوار را مورد تأکید قرارداد.

در اجرای این نمایش که با استقبال تئاتر دوستان اردبیلی همراه بود، مسئولین فرهنگی و هنری استان و نیز جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان استان هم حضور داشتند.

«لیلی و مجنون» نوشته و کار یعقوب صدیق جمالی و کار گروه تئاتر کل تبریز است که به دعوت انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل و با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در تالار شمس عطار اردبیلی به اجرا درآمد.

بازیگران این نمایش اصلان صفی، مینا رحیمی، رضا باقرپور، فاطمه حاجی‌زاده، نیایش میرزاپور، معراج میرزاپور، رقیه ولی‌پور، امیر عبدی، بهنام پناهی، محمد زیرک، فهیمه جهانی، الناز خدادادی، محدثه زادشمس، میلاد کیوان‌مهر، رؤیا رنجبر، سلوا قاسمی‌ سخا، ساناز ارشد، ترنم اسماعیلی، مهدیه جعفری، نسرین مرادی، آیلار رستمی، ثمین آقا محمدی، پینار شیری، رعنا جمیلو، سحر امیری، سارا همراهی، رها چراغی،مبینا فاتحی، نازلی امیری و مهدیه طالبی اقدم هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=125500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});