• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی تعطیل استان زنجان به چرخه تولید بازگشتند

  • کد خبر : 12554
  • 06 اردیبهشت 1400 - 13:45
سال گذشته ۲۰ واحد صنعتی تعطیل استان زنجان به چرخه تولید بازگشتند
یاز اکو - رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با برگزاری مستمر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و پیگیری های مستمر صورت گرفته در سال ۹۹ ، ۲۰ واحد صنعتی تعطیل در استان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مهندس ناصر فغفوری روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: با احیای ۲۰ واحد تولیدی در استان، فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت استان زنجان فراهم شد.

وی یادآور شد: سال گذشته با برگزاری ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار زنجان و اجرای ۸۸ درصد مصوبات این کارگروه توانستیم اقدامات موثری در جهت رفع برخی از مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی استان انجام دهیم.

فغفوری پیگیری و رفع مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولیدی شمش روی استان را یکی دیگر از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته عنوان کرد و افزود: طی جلسات برگزار شده مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات این واحدهای تولید شمش روی که صادرات از محل ورود موقت خاک معدنی داشتند، مرتفع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: در این جلسه شاهد رفع تعلیق کارت های بازرگانی واحدهای روی و شروع مجدد صادرات و جبران کاهش صادرات هفت ماهه اول سال در طول ۲ ماه آبان و آذر و در نهایت رشد صعودی صادرات این واحدها بودیم.

وی همچنین از تحقق ۱۶۰ میلیون دلاری ساخت داخل کارخانجات استان و صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات آن در راستای نهضت ساخت داخل و رشد ۵/۲ برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

فغفوری یادآور شد: با پیگیری تخصیص ارز به واحدهای بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور، پنج هزار اشتغال در حوزه صنعت استان صیانت شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});