• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
7

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: تابستان با کمبود آب و برق مواجه هستیم

  • کد خبر : 12573
  • 06 اردیبهشت 1400 - 17:00
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی: تابستان با کمبود آب و برق مواجه هستیم
یاز اکو - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در سال زراعی جاری گفت: تابستان امسال به احتمال زیاد با چالش کمبود آب و برق در استان مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، جواد رحمتی روز دوشنبه در جلسه مدیریت بحران آذربایجان شرقی افزود: ضروری است دستگاه های ذیربط پیش بینی های لازم برای مدیریت مصرف و تغییر الگوی مصرف جهت عبور از این بحران را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان از سوی هیات دولت برای پروژه های آبرسانی استان تخصیص یافت، ادامه داد: این اعتبار برای اجرای خط انتقال آبرسانی از نهند به تبریز، پروژه حفر ۲۰ حلقه چاه و نیز افزایش ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ آبرسانی زرینه رود در نظر گرفته شده است.

رحمتی اظهار کرد: متاسفانه با وجود پیگیری های انجام شده، این مبلغ تا کنون در اختیار سازمان برنامه و بودجه استان جهت تخصیص در پروژه های مذکور قرار نگرفته است.

وی گفت: نمی توان بیش از این منتظر بود و باید برای تجهیز و اجرای پروژه حفر چاه ها از محل حقوق دولتی معادن استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید به صورت جدی پیگیر این موضوع بود و در شورای عالی امنیت ملی کشور نیز مطرح کرد که از یکسال پیش از وقوع بحران پیگیر هستیم ولی به نتیجه نرسیده ایم و اعتبارات استان نیز کفاف اجرای طرح های رفع تنش آبی را نمی کند.

وی در عین حال از تمام شهروندان در خواست کرد نسبت به مدیریت مصرف آب و برق مدیریت ارشد استان را همراهی کنند و شرکت های آب و فاضلاب، آب منطقه ای، توزیع برق استان و برق آذربایجان نسبت به آگاه سازی و اعلام هشدارها در خصوص بحران و کمبود پیش رو از اکنون اقدام کنند.

رحمتی اظهار کرد: در حوزه برق سال گذشته تجربه همکاری صنایع و مردم را با شرکت های برق منطقه و توزیع استان را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه گله مندی مردم از عدم اطلاع رسانی قبلی نسبت به خاموشی ها بود، افزود: امسال در صورت اعمال خاموشی ها باید با اطلاع رسانی قبلی انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به وضعیت اضطراری بخش آب و برق در کشور، گفت: ادارات نیز باید از طریق بولتن های اطلاع رسانی و نصب  بروشورهای مختلف به عنوان نماینده دولت در این خصوص اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجلن شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال ۲۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش بارش داشته ایم که بر همین اساس ۱۸ درصد آب سد ها و ۴۰ درصد روان آب ها کاهش یافته است .

محمد باقر هنربر افزود: نیازمند همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف آب و برق در تمامی بخش ها اعم از خانگی ، کشاورزی، صنعتی و خدماتی هستیم.

وی ادامه داد: شرکت های آب و برق استان در صورت اعمال محدودیت ها با هماهنگی و اطلاع رسانی های قبلی انجام شود.

هنربر اظهار کرد: برای مدیریت مصرف برق در ایام پیک تابستان نیازمند استفاده از مولدهای انرژی توسط دستگاه های اداری و کاهش ساعات اداری و ساعات اصناف و بازاریان هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});