• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

رویداد بوت کمپ صادراتی اتاق بازرگانی تبریز خاتمه یافت

  • کد خبر : 126097
  • 09 آذر 1402 - 20:26
رویداد بوت کمپ صادراتی اتاق بازرگانی تبریز خاتمه یافت
یازاکو - رویداد بوت کمپ صادراتی از سلسله رویدادهای فناورانه رینوتکس 2023 که به همت کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب و کار اتاق تبریز از پنجم آذرماه آغاز شده بود، امروز پنجشنبه، نهم آذر ماه با برگزاری ورکشاپ در محل اتاق بازرگانی تبریز خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نوید امجد، رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب و کار اتاق تبریز در ورکشاپ اختتامیه این رویداد، با اشاره به گلایه‌مندی‌ها از وضعیت اقتصادی کشور از قبیل مشکلات ارزی و تورم بالا گفت: متاسفانه علت اصلی این شرایط، سوء مدیریت و سوء نگرشی است که در سال‌های متمادی به اقتصاد و مسائل کشورمان داشتیم و شاید ریشه آن در ۱۰۰ سال گذشته باشد.

وی با اشاره به غنی بودن ایران از نظر منابع طبیعی، افزود: با بررسی تاریخ ملت‌ها نمی‌توان هیچ کشوری را دید که صرفا با دارا بودن منابع طبیعی، سرنوشت خوبی برایش رقم خورده و این موهبت الهی نمی‌تواند متضمن آینده روشن برای هیچ کشوری باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حیطه خام‌فروشی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد زنجیره ارزش را به دست می‌آوریم و گاه منابع حتی ارزشی زیر ۱۰ درصد برایمان ایجاد می‌کنند، ادامه داد: افزایش صادرات و اهتمام بیشتر بر روی تکمیل زنجیره ارزش از جمله آیتم‌های مهم برای بهبود وضعیت اقتصادی است و در این راستا نیز نیازمند دانش صادراتی هستیم.

امجد با اشاره به برگزاری رویداد بوت کمپ در اتاق بازرگانی تبریز نیز گفت: یکی از وظایف اتاق تبریز به‌عنوان بستر و همراه فعالان اقتصادی استان، آموزش و ارتقای دانش فعالان اقتصادی است و در این راستا اقدام به برگزاری این بوت کمپ صادراتی کرده است.

وی افزود: رویداد بوت کمپ صادراتی اتاق تبریز در سطح خوبی با حضور اساتید بسیار حاذق برگزار شد.

گفتنی است؛ این دوره ۲۰ ساعته از پنجم تا نهم آذرماه با حضور فعالان اقتصادی و محیط کسب و کار و سخنرانی با هدف آگاه‌سازی و افزایش اطلاعات تجار برای بهره‌‌مندی از آخرین اطلاعات موجود در حوزه تجارت و کاملا به‌صورت رایگان برگزار شد.

رویداد بوت‌کمپ صادراتی با سخنرانی میرهادی سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران و بهروز حسن الفت؛ مدرس مرکز تجارت بین‌الملل در راستای آشنایی با مرکز تجارت بین الملل و ابزارهای تحلیل بازار صادراتی از جمله نقشه تجاری، نقشه دسترسی به بازار، قواعد مبدأ و اقدامات بهداشتی و فنی برگزار شد و پس از پایان این دوره و اخذ آزمون‌های مرتبط، گواهینامه مرکز تجارت بین‌الملل برای شرکت‌کنندگان این رویداد ارائه خواهد شد.

در روز آخر و اختتامیه این رویداد نیز ورکشاپی با حضور شرکت‌های فعال و دانش‌بنیان در زمینه صادرات و ناصر انزلچی؛ مدرس مرکز تجارت بین‌الملل برگزار و جوایز نفیسی به چهار ارائه برتر اهدا شد.

گفتنی است؛ تنها در مهر ماه سال‌جاری، تعداد یک‌هزار نفر در سراسر ایران از آموزش‌های بوت‌کمپ صادراتی بهره‌ برده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});