• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

 گزارشی از ۲۰ ساعت بوت کمپ صادراتی/ افت نمایشگاه رینوتکس در سال‌های اخیر

  • کد خبر : 126250
  • 11 آذر 1402 - 15:45
 گزارشی از ۲۰ ساعت بوت کمپ صادراتی/ افت نمایشگاه رینوتکس در سال‌های اخیر
یاز اکو- رویداد بوت کمپ صادراتی از سلسله رویدادهای فناورانه رینوتکس 2023، از پنجم الی نهم آذرماه سال‌جاری به همت کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار اتاق تبریز، در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، این دوره ۲۰ ساعته از پنجم تا نهم آذرماه با سخنرانی میرهادی سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران و بهروز حسن الفت؛ مدرس مرکز تجارت بین‌الملل در راستای آشنایی با مرکز تجارت بین الملل و ابزارهای تحلیل بازار صادراتی از جمله نقشه تجاری، نقشه دسترسی به بازار، قواعد مبدأ و اقدامات بهداشتی و فنی برگزار شد.

جعفر محرم‌پور؛ دبیر اتاق تبریز در ابتدای این نشست، گفت: بوت کمپ صادراتی با مشارکت کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد، دانش‌بنیان و بهبود محیط کسب‌وکار اتاق تبریز، همزمان با رویداد رینوتکس در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه رینوتکس در سال‌های اخیر از نظر کیفی افت پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد: امسال شاهد برگزاری این رویداد با کیفیتی بالاتر از سال‌های قبل باشیم.

محرم‌پور با تاکید بر اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت اجرایی و عملی گفت: اتاق تبریز در نظر دارد، علم و عمل را به‌هم گره بزند و با کمک اساتید امر، آموزش تجارت را ساده‌سازی کرده و بستر آموزش را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

 

دسترسی به بانک اطلاعات تجاری از مزایای آشنایی با بوت‌کمپ صادراتی

در ادامه این نشست میرهادی سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران مباحثی در خصوص این رویداد و اهمیت آن ارائه کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در سال ۱۳۹۵ به منظور بهره‌مندی از توان تخصصی کارشناسان بین‌المللی در توسعه صادرات غیر نفتی کشور، تفاهم‌نامه‌ای را با مرکز بین‌المللی تجارت منعقد کرد که این تفاهم‌نامه پس از تخصیص کمک اتحادیه اروپا به مرکز بین‌المللی تجارت برای ارائه کمک‌های تخصصی به سازمان توسعه تجارت ایران، از اواخر سال ۱۳۹۷ اجرایی شد.

وی دسترسی به بانک اطلاعات تجاری ۱۰ الی ۱۲ مرکز تجارت بین‌المللی را از جمله مزایای برگزاری بوت‌کمپ صادراتی عنوان کرد و افزود: این دوره ۲۰ ساعته با هدف آگاه‌سازی و افزایش اطلاعات تجار برای بهره‌مندی از آخرین اطلاعات موجود در حوزه تجارت و کاملا به‌صورت رایگان برگزار می‌شود.

سیدی با اشاره به سابقه موفقیت‌آمیز برگزاری این دوره از سال‌های گذشته تاکنون گفت: تنها در مهر ماه سال‌جاری، یک‌هزار نفر در سراسر ایران از آموزش‌های بوت‌کمپ صادراتی بهره‌برده‌اند.

بر اساس این گزارش در نخستین روز میرهادی سیدی؛ مشاور امور بین‌الملل سازمان توسعه تجارت ایران و بهروز حسن الفت؛ مدرس مرکز تجارت بین‌الملل (ITC) به ارائه مباحث مرتبط پرداختند.

 

در دومین روز بوت کمپ صادراتی رینوتکس ۲۰۲۳، رضا جعفری؛ دبیر هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سلسله رویدادها در اتاق تبریز گفت: هدف نهایی اتاق، توانمندسازی و افزایش مهارت، آشنایی با مباحث روز دنیا در حوزه تجارت و کسب‌وکار و در نهایت افزایش قدرت رقابت‌پذیری تولیدکنندگان و تجار در بازارهای داخلی و خارجی است و ما تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم انجام می‌دهیم.

 

بوت‌کمپ صادراتی در ایستگاه پایانی

پنجشنبه ۹ آذر ماه، بعد از چند روز متوالی تدریس و آموزش در اتاق بازرگانی تبریز، نهایتا بوت‌کمپ صادراتی با برگزاری ورکشاپی با حضور شرکت‌های فعال و دانش‌بنیان در زمینه صادرات و ناصر انزلچی؛ مدرس مرکز تجارت بین‌الملل برگزار و جوایز نفیسی به چهار ارائه برتر اهدا شد. 

 

نوید امجد؛ رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب و کار اتاق تبریز که در ورکشاپ اختتامیه این رویداد، حضور داشت، با اشاره به گلایه‌مندی‌ها از وضعیت اقتصادی کشور از قبیل مشکلات ارزی و تورم بالا گفت: متاسفانه علت اصلی این شرایط، سوء مدیریت و سوء نگرشی است که در سال‌های متمادی به اقتصاد و مسائل کشورمان داشتیم و شاید ریشه آن در ۱۰۰ سال گذشته باشد.

وی با اشاره به غنی بودن ایران از نظر منابع طبیعی، افزود: با بررسی تاریخ ملت‌ها نمی‌توان هیچ کشوری را دید که صرفا با دارا بودن منابع طبیعی، سرنوشت خوبی برایش رقم خورده و این موهبت الهی نمی‌تواند متضمن آینده روشن برای هیچ کشوری باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حیطه خام‌فروشی نزدیک به ۱۰ تا ۱۵ درصد زنجیره ارزش را به دست می‌آوریم و گاه منابع حتی ارزشی زیر ۱۰ درصد برایمان ایجاد می‌کنند، ادامه داد: افزایش صادرات و اهتمام بیشتر بر روی تکمیل زنجیره ارزش از جمله آیتم‌های مهم برای بهبود وضعیت اقتصادی است و در این راستا نیز نیازمند دانش صادراتی هستیم.

امجد با اشاره به برگزاری رویداد بوت کمپ در اتاق بازرگانی تبریز نیز گفت: یکی از وظایف اتاق تبریز به‌عنوان بستر و همراه فعالان اقتصادی استان، آموزش و ارتقای دانش فعالان اقتصادی است و در این راستا اقدام به برگزاری این بوت کمپ صادراتی کرده است. 

وی افزود: رویداد بوت کمپ صادراتی اتاق تبریز در سطح خوبی با حضور اساتید بسیار حاذق برگزار شد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});