• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7

چهار باب مدرسه خیرساز در عجب‌شیر کلنگ‌زنی شد

  • کد خبر : 12656
  • 07 اردیبهشت 1400 - 12:15
چهار باب مدرسه خیرساز در عجب‌شیر کلنگ‌زنی شد
یاز اکو - همزمان با ماه مبارک رمضان و در قالب طرح آجر به آجر، کلنگ احداث چهار باب مدرسه خیرساز در عجب‌شیر به زمین زده شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، فرماندار عجب‌شیر روز سه‌شنبه در آیین کلنگ‌زنی این طرح‌ها اظهار داشت: این مدارس شامل دو مدرسه ۶ کلاسه در روستاهای «آلمالو» و «تجرق» و دو مدرسه سه کلاسه در روستاهای «صومعه» و «محمودآباد» است. 

عادل اصغرپور با بیان اینکه از ۱۰۲ مدرسه عجب‌شیر به بازسازی و تخریب نیاز دارد، بیان کرد: خیران مدرسه‌ساز، بازوان توانمند دولت در تکمیل و احداث طرح‌های آموزشی هستند و باید از ظرفیت آنان برای بازسازی این مدارس استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون احداث ۱۹ مدرسه خیرساز در قالب طرح‌ آجر به آجر آغاز شده، اظهار داشت: اعتمادسازی و جذب خیران باید در اولویت مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان قرار گیرد تا از ظرفیت‌ خیران بیش از پیش در امر مدرسه‌سازی استفاده شود.

به گفته وی دولت نیز با وجود محدودیت‌های مالی در مسیر مدرسه‌سازی گام بر می‌دارد اما نیاز است خیران نیز در این راه به کمک دولت بیایند و به همین دلیل باید بستر مناسب برای جلب مشارکت بیش از پیش خیران مدرسه‌ساز برداشته شود. 

همزمان با دهه‌فجر سال گذشته نیز ۱۵ باب مدرسه با ۸۴ کلاس درس در قالب طرح آجر به آجر در عجب‌شیر کلنگ‌زنی شده بود.

وزارت آموزش و پروش با هدف هم‌افزایی و استفاده از کمک‌های اقشار مختلف مردم طرح «آجر به آجر» را طراحی کرده تا هر فرد با هر اندازه سرمایه، بتواند در امر مدرسه‌سازی مشارکت کند.

 ۱۳ هزار و ۶۷۷ دانش‌آموز در ۷۷ مدرسه روستایی و ۷۸ مدرسه شهری عجبشیر تحصیل می کنند که ۶ هزار و ۴۷۸ نفر از آنان دختر و هفت هزار و ۱۹۹ نفر پسر هستند.

این شهرستان با حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارای ۳۸ روستا و ۲ شهر «جوان‌قلعه» و «عجب‌شیر» است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});