• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

۵۰ درصد طرح‌های راهسازی استان اردبیل از محل مصوبات سفر رئیس جمهور اجرا شد

  • کد خبر : 126813
  • 16 آذر 1402 - 17:00
۵۰ درصد طرح‌های راهسازی استان اردبیل از محل مصوبات سفر رئیس جمهور اجرا شد
یازاکو - معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به بهسازی و توسعه شبکه بزرگراهی در استان داشته و ۵۰ درصد طرح‌های راهسازی استان اردبیل از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری اجرا شده است.

علی یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگار اظهار کرد: حسن طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور این بود که تخصیص اعتبارات حوزه راه‌سازی در اولویت باشد و علاوه بر آن هم کمک بیشتری در تامین اعتبار مورد نیاز بیمارستان نجف‌زاده و مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نقش حیاتی زیرساخت‌های حمل و نقل در توسعه استان، تلاش ما بر این است همچنان توسعه این شبکه جزو اولویت‌های اصلی مصوبات سفر آتی رئیس‌جمهور باشد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه اردبیل – سرچم افزود: این طرح در هفت قطعه در دست اجرا است که منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل آن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

طرح‌های راه‌سازی استان در زمستان تعطیل نمی‌شود

یوسف‌زاده همچنین گفت: با وجود اینکه مطالبات پیمانکاران در مسیر پارس‌آباد – سربند و سربند – مشگین‌شهر به تعویق افتاده است، پیمانکاران طرح، پروژه را متوقف نکردند.

وی تصریح کرد: هیچ طرحی به لحاظ نبود اعتبار در استان تعطیل نشده و در زمستان هم طرح‌های راه‌سازی غیر از عملیات بتن‌ریزی تعطیل نمی‌شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل برآورد هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در مناطق هموار را ۲۰۰ میلیارد ریال و در مناطق صعب‌العبور ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه راه‌سازی استان اردبیل انجام گرفته ولی با توجه به محدویدت منابع پیشرفت کار کند است و تلاش می کنیم محدودیت‌ها را برطرف کنیم.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده در استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=126813

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});