• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

۱۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در خوی بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 12688
  • 07 اردیبهشت 1400 - 14:30
۱۰ واحد تولیدی طی سال گذشته در خوی بهره‌برداری شد
یاز اکو - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: طی سال گذشته با تلاش و همت بخش خصوصی، ۱۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۳۰ نفر به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، امیر جعفری روز سه شنبه افزود: در سال گذشته ۱۲۱ فقره جواز تأسیس نیز برای اجرای طرح های صنعتی در این شهرستان با پیش‌بینی حجم سرمایه گذاری پنج هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲ هزار و ۱۷۵ نفر صادر شده که نسبت به سال ۹۸ از رشد ۴۰ درصدی در این حوزه برخوردار هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه معادن نیز ۵۶ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در خوی فعالیت می کنند که برای راه اندازی و فعالیت این معادن، ۲۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده که در این معادن ۵۲۳ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی اظهار کرد: از معادن این شهرستان، سالانه بیش از ۲ هزار و ۵۲۳ تن انواع مواد معدنی استخراج می شود که در سال گذشته چهار معدن راکد نیز به چرخه تولید و استخراج بازگردانی شد.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شد.

خوی از شهرستان های بزرگ آذربایجان غربی در شمال استان و دومین شهر پرجمعیت استان پس از ارومیه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12688

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});