• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

همکاری دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه وارد مرحله عملیاتی شد

  • کد خبر : 127086
  • 19 آذر 1402 - 11:30
همکاری دانشگاه‌های صنعتی سهند و آتاتورک ترکیه وارد مرحله عملیاتی شد
یازاکو - رئیس دانشگاه صنعتی سهند از توسعه همکاری های این دانشگاه با دانشگاه آتاتورک ترکیه خبرداد و گفت: تفاهم‌نامه های همکاری که بین ۲ دانشگاه امضا شده بود وارد مرحله عملیاتی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، اسماعیل فاتحی فر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در همین راستا هیاتی از دانشگاه آتاتورک با حضور در دانشگاه صنعتی سهند، از آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مرکز جامع رشد این دانشگاه بازدید و زمینه‌های عملیاتی کردن توافق‌های سه دور گفت و گوهای قبلی را بررسی کردند.

وی با اشاره به اشتراکات دینی و فرهنگی ۲ طرف، وجود معادن مختلف و اکتشاف ذخایر نفت در آذربایجان‌شرقی و قابلیت‌های دانشگاه در حوزه‌های مختلف از جمله مهندسی نفت و گاز را از مهم‌ترین ظرفیت‌های همکارهای دوجانبه دانست و گفت: همه شرایط برای همکاری‌های مشترک برای رشد ۲ دانشگاه فراهم است.

در دیدار هیأت دانشگاه آتاتورک از دانشگاه صنعتی سهند برای عملیاتی شدن تبادل دانشجو و استاد در قالب طرح “اراسموس”، برگزاری سمپوزیوم‌های تخصصی بین روسای دانشکده‌های مرتبط از هر ۲ طرف به‌صورت منظم، برگزاری کنفرانس‌ها و سمینارهای تخصصی با مشارکت طرفین، ایجاد ارتباط مستقیم بین اساتید دانشگاه مرتبط از هر طرف با هدف همکاری‌های مشترک علمی، اقدام برای جذب اعتبار پژوهشی در قالب طرح توبیتاک (سازمان تحقیقات پژوهشهای علمی و فناوری ترکیه) و همکاری طرفین برای افزایش ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی سهند توافق شد.

بر اساس این گزارش ، دانشگاه آتاتورک یکی از دانشگاه‌های مطرح کشور ترکیه در شهر ارزروم است که حدود ۳۵ هزار نفر دانشجو و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هیأت علمی دارد.

دانشگاه صنعتی سهند به‌عنوان اولین دانشگاه صنعتی مولود انقلاب در سال ۱۳۶۸، با جایابی در قلب صنایع مهم کشور، جهت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز صنایع منطقه و کشور و رفع نیازهای تحقیقاتی و توسعه صنـــایع مذکور تأسیس شده است. در این دانشگاه ۲۰ رشته گرایش کارشناسی و بیش از ۱۰۰ رشته گرایش کارشناسی ارشد و دکترا در موضوعات مختلف مهندسی شامل مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی معدن، مهندسی عمران، مهندسی پلیمر، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت و گاز، مهندسی پزشکی و علوم پایه مهنــدسی دایر است که به تناسب نیاز صنایع منطقه و کشور ایجاد شده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});