• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
1
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه وعده داد:

اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تسهیل گر ارتباط دوجانبه نوآوران خواهد بود

  • کد خبر : 127151
  • 19 آذر 1402 - 18:45
اتاق بازرگانی ایران و ترکیه تسهیل گر ارتباط دوجانبه نوآوران خواهد بود
مهرداد سعادت که به دعوت دانشگاه علوم پزشکی و پارک علم و فناوری استان در یازدهمین نمایشگاه رینو تکس درقالب اتاق مشترک ایران و ترکیه حضور یافته بود تاکید کرد: انتقال تجربیات در قالب دوره‌های که برگزار شد ، تحقق اهداف ذاتی و رسالتی است که اتاق‌های مشترک به عنوان مشاور، تسهیلگرو شتاب دهنده تجارت بین‌الملل بر عهده دارند.

به گزارش یازاکو؛ مهرداد سعادت گفت: بناست تا شرکت‌های دانش بنیان با همکاری اتاق مشترک ایران و ترکیه در نمایشگاه‌های ترکیه نیز حضور یابند و جوانان توانمند این خاک علاوه بر معرفی خود در ترکیه بتوانند از تجربیات موفق این کشور نیز بهره‌مند شوند.
وی با بیان اینکه برای توسعه کشور و اعتلای اهداف نظام ما هم در کنار حاکمیت و بخش خصوصی از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد افزود: امیدواریم حضورمان در نمایشگاه فناوری و نوآوری جرقه‌ای ذهنی برای جوانان ایجاد کند تا در حوزه ارتباط با دنیا به ویژه کشور همسایه ترکیه گام های قوی تر بردارند.
رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه ادامه داد:فضای نمایشگاه امیدوار کننده است و حضور مسئولین در نمایشگاه و تعامل با نخبگان می تواند زمینه ساز اعتمادسازی و تغییر باور مسئولین و نسبت به نخبگان کشور شود.
وی گفت: تعامل نخبگان و فعالین بخش نواوری می تواند به شبکه سازی منجرشود که اتفاق ارزشمندی برای توسعه کار خواهدبود‌.
وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم‌این نمایشگاه تداوم داشته و نتایج آن نیز ملموس باشد چرا که برگزاری نمایشگاه و درک ظرفیت و توانمندی‌های بالای موجود در استان و کشور موجب می شود تا مسئولین جدی‌تر از قبل از این ظرفیت‌ها در مسیر توسعه و رشد تجارت ، اقتصاد و صنعت بهره‌مند شوند.
وی در خصوص اهداف و انگیزه‌های حضور اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه دریازدهمین نمایشگاه رینوتکس گفت: انتقال تجربیات وامضای تفاهم‌نامه‌های مشترک همکاری با دانشگاه‌ها و سازمان‌ها از عمده دلایل اهمیت حضورمان در این رویداد فناورانه است.
.
وی با بیان اینکه ایده برگزاری چنین نمایشگاهی بسیار ارزشمند است، خواستار افزایش میزان مشارکت به خصوص در بعد بین‌المللی شد و افزود: در ترکیه شرکت‌هایی وجود دارند که غرفه‌های نمایشگاه‌های به خصوصی را برای ۱۰ سال آینده رزرو می‌کنند چرا که برای آنها نتایج حضور در نمایشگاه بسیار مهم است و آنها حتی برای لوکیشن غرفه نیز حساس هستند.

وی تاکید کرد: نباید نگاه مقطعی به نمایشگاه‌ها داشت چراکه نمایشگاه‌ها می‌توانند کارکرد بسیار خوب و موثری در راهبری داشته باشند منوط به اینکه جدی گرفته شده و نتایج آنها ملموس شود.
وی در پاسخ به سوال چرایی موفقیت چشمگیر ترکیه در بخش بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان گفت: حمایت جدی و واقعی دولت ترکیه از شرکت‌های دانش بنیان و اندیشه‌های نوآورانه مهمترین عامل موفقیت ترکیه در بخش فناوری است.
وی تصریح کرد: مطمئن باشید در صورت حمایت واقعی و برنامه‌ریزی دقیق در بهره‌مندی از ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور،نتایجی به مراتب بالاتر از ترکیه را می‌توان در ایران کسب کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});