• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2

تامین آب شرب دو هزار و ۷۰۳ روستای آذربایجان شرقی از بزرگترین چالش‌ها است

  • کد خبر : 127520
  • 23 آذر 1402 - 9:16
تامین آب شرب دو هزار و ۷۰۳ روستای آذربایجان شرقی از بزرگترین چالش‌ها است
یازاکو - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۱ شهرستان استان در مسیر توسعه نیافتگی قرار دارند و تامین آب شرب تعداد دو هزار و ۷۰۳ روستای استان از بزرگترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۱۱ شهرستان استان در مسیر توسعه نیافتگی قرار دارند و تامین آب شرب تعداد دو هزار و ۷۰۳ روستای استان از بزرگترین چالش‌ها به شمار می‌رود.

حیدر فتح‌زاده، در جلسه بررسی نحوه تامین اعتبار تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: دستگاه‌های اجرایی استان تا یک هفته فرصت دارند اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را اعلام کنند.

وی افزود: حدود ۳۸۰ پروژه نیمه تمام در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که با وضعیت فعلی محدودیت منابع مالی سال‌های زیادی برای اتمام این پروژه‌ها زمان لازم است.

وی تصریح کرد: در این وضعیت انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان به صورت شفاف و روشن با تمام ظرفیت‌ها و منابع موجود پای کار باشند و تا یک هفته اموال و دارایی‌های قابل واگذاری و سایر روش‌های پیشنهادی تامین اعتبار پروژه‌های مورد تفاهم با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را اعلام کنند.

فتح‌زاده ابراز کرد: طراحی مدل مطلوب الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اتمام پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی بر اساس بند الف ماده ۲۷ قانون الحاق (۲) و تبصره ۴ قانون بودجه سالجاری مهم ترین هدف در بخش پروژه‌های عمرانی است. 

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از پروژه‌های عمرانی استان زیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، باید با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی و عمومی، مدلی برای اتمام پروژه‌ها در شهرستان‌های استان تدوین شود و بخش خصوصی و عمومی نیز از این ظرفیت‌ها اطلاع لازم را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: از حدود سه ماه پیش تفاهم نامه‌های برخی از پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) منعقد و فرایند اجرایی آنها شروع شده است.

علی فرجی افزود: مهمترین مسئله موجود تامین منابع مالی این تفاهم نامه‌ها است که باید با در نظر گرفتن محدودیت اعتبارات استانی و ملی و استفاده مطلوب از ظرفیت اعتبارات سفرهای اول و دوم رئیس جمهور، همچنین ظرفیت‌های خیرین نسبت به حل این مسئله اقدام شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127520

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});