• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

  • کد خبر : 127523
  • 23 آذر 1402 - 9:20
تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آذربایجان غربی مشاهده نشده است
یازاکو - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: زیستگاههای پرندگان آبزی و کنار آبزی در استان با حضور کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان اداره کل، پایش و رصد می شود و تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده و گزارش نشده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، عزیز عطایی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر مهاجرت پرندگان، هر ساله با آغاز فصل مهاجرت، کارشناسان حیات وحش و دامپزشکان این اداره کل زیستگاه های استان را با همکاری کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان ها مورد رصد و پایش قرار می دهند.

وی افزود: پایش زیستگاه ها از آغاز فصل پاییز تا پایان زمستان بصورت مستمر انجام می شود تا در صورت مشاهده احتمالی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تدابیر و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

عطایی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مشکوکی از شیوع این بیماری در زیستگاه های استان مشاهده نشده است، بیان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده لاشه پرندگان وحشی در طبیعت  بلافاصله آن را به نزدیک ترین اداره محیط‌زیست اطلاع دهند تا موضوع مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست با بیان اینکه زیستگاه های این استان سالانه میزبان ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار پرنده مهاجر است، اظهار کرد: همزمان با حضور پرندگان در زیستگاه های استان برنامه سرشماری نیز با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد، تنوع گونه ها، تغییرات جمعیت هر گونه، شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیتی و برنامه‌ریزی حفاظتی برای این پرندگان انجام می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127523

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});