• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
انتقاد روحانی از اظهارات نامزدهای انتخاباتی؛

چرا درباره جنگ اقتصادی نگفتید / تاریخ سعه صدر دارد و مثل صداوسیما نیست

  • کد خبر : 18089
  • 19 خرداد 1400 - 14:00
چرا درباره جنگ اقتصادی نگفتید / تاریخ سعه صدر دارد و مثل صداوسیما نیست
یاز اکو - رییس جمهوری با بیان اینکه در این انتخابات جفاهای فراوانی شد که بدترین آن جفای به خود نظام است، گفت: نمی‌توانیم با افکار عمومی و با حضور مردم شوخی کنیم باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اقتصاد آنلاین، «حسن روحانی» صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد، بر لزوم رعایت اخلاق تاکید کرد و گفت: متاسفانه در این روزها بحث اخلاق صدمه جدی دیده است. آغاز اخلاق همان راستگویی، وفای به عهد و عدم تحریف حقیقت‌ها است.

وی ادامه داد: عجیب اینکه واقعیت‌ها را تحریف می‌کنیم. واقعیت‌ها و آنچه که روی زمین است، اجرا و عمل شده است. اگر خدای ناکرده ناصحیح گفته شود، اذهان مردم را به گونه‌ای مشوش می‌کند که نسبت به اصل نظام دچار تردید ‌شوند.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه انتخابات بسیار مهم است ولی از انتخابات مهمتر، اخلاق است، اظهار داشت: هدف غایی اسلام و انقلاب اسلامی اخلاق است. بخشی از مردم‌سالاری هم اخلاق است. نمی‌توانیم با افکارعمومی و با حضور مردم شوخی کنیم. ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم.

بدترین جفا در این انتخابات به خود نظام شد

روحانی با بیان اینکه واقعیت‌ها را به مردم گفته و تشریح کنیم، تصریح کرد: همه جا باید مردم‌سالاری حاکم باشد؛ از آغاز تا پایان انتخابات، از روز اعلام تا تنفیذ و تحلیف، از روز ثبت‌نام تا روزی که رای خوانده می‌شود، همه‌ جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد.

وی افزود: اینکه می‌گویم مردم باید احساس امید بکنند و از نظام و کشورشان دفاع کنند، باید ببینند که نظام هم ارزش اسلامی و واقعی آنچه که قانون گفته برای آنها قائل است و این مسئله بسیار مهمی است.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در این انتخابات جفا و ظلم‌های بسیار بدی شد، خاطرنشان کرد: یک مورد از جفاها را مقام معظم رهبری در زمینه احراز صلاحیت‌ها اشاره فرمودند که مسئله مهمی بود. ایشان هم دستور دادند جبران شود، حالا جبران شود یا نه، مسئله دیگری است. اما در این انتخابات جفاهای فراوانی شد. به نظر من بدترین جفا در این انتخابات جفای به خود نظام است.

اگر بگوییم کاری نشده، یعنی ملت کاری نکرده است

به گفته روحانی، اگر در ۴۲ سال گذشته نقض قانون، فساد و زیر پا گذاشتن حقوق، رعایت نکردن مصالح بود و اگر همه اقدامات برخلاف مصلحت جامعه و کشور باشد، برای چه انقلاب کردیم؟

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب از یک دوره که بگذریم که آن، دوره امام (ره) بود و حکومت شکل خاصی داشت، ریاست جمهوری و نخست‌وزیری هر کدام یکسری وظایف داشتند. بعد از اصلاح قانون اساسی که اختیارات اجرایی در اختیار رییس‌جمهور قرار داده شد، ما پنج دوره داشتیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه از یک طرف به نظام ظلم و از یک طرف به مردم ظلم می‌شود، ابراز داشت: اینکه ما می‌گوییم در هشت سال هیچ کاری نشده، به مردم ظلم می‌کنیم. صنعت، کشاورزی دست مردم است، بسیاری از زیرساخت‌ها و فضای مجازی دست مردم است. اگر ما می‌گوییم کاری نشده یعنی ملت کاری نکرده است در حالی که این ملت کار عظیم و بزرگی انجام داده است.

چرا به ملت توهین می‌کنیم

روحانی با طرح این سوال که چرا به ملت توهین می‌کنیم، بیان کرد: لااقل بگوییم این چهار میلیون کشاورز یا ۱۵ میلیون کارگرف کار خوبی انجام دادند. لااقل بگوییم چهار میلیون کاسب کار درستی انجام دادند. فقط می‌گوییم بد بوده است بخش بزرگی از کار کشور، در اختیار بخش‌های مهم جامعه و مردم ما است.

وی با اشاره به ظلم و جفایی که در این انتخابات به کارگزاران نظام شده است، یادآور شد: وقتی ما می‌گوییم دولت، دولت یک نفر و اینهایی که دور این میز هستند، نیست. صدها هزار نفر در سراسر کشور مدیر، کارشناس، کارمند همه با هم، میلیون‌ها نفر هستند که کنار هم قرار می‌گیرند و دولت را تشکیل می‌دهند.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: وقتی ما توهین می‌کنیم، یعنی به میلیون‌ها نفر توهین می‌کنیم. بر چه مبنایی توهین می‌کنیم؟ لااقل آمار باید درست باشد. وقتی ما می‌گوییم چقدر در بانک‌ها پول گذاشته شده، وقتی این آمار را طوری می‌گوییم که از کل نقدینگی کشور خیلی بیشتر است، این آمار دروغ است. وقتی می‌گوییم رشد اقتصادی در این هشت سال صفر بوده، آمار دروغ است. ما که نمی‌توانیم دروغ بگوییم.

مشخص شد همه جا خوب است غیر از دولت

روحانی با بیان اینکه حالا حقیقت را می‌توانیم قلب یا پشت و رو کنیم اما واقعیت را که نمی‌توان برهم زد، عنوان کرد: آیا می‌توانیم بگوییم کارخانه نیست؟ اگر ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی در سال ۹۹ افتتاح کردیم، می‌توان این را منکر شد و بگوییم پتروشیمی افتتاح نشده است؟ اگر هزاران کیلومتر جاده و راه‌آهن افتتاح شده، سدهای طرح مهم در طول همین یکی، دو سال اخیر افتتاح شده، آیا می‌توانیم بگوییم افتتاح نشده است. بعد بگوییم هیچ کاری انجام نشده است. این حرف را بر چه مبنایی می‌گوییم؟

وی با تاکید بر رعایت انصاف گفت: البته در این انتخابات مشخص شد که فقط دولت است که ایراد دارد و بخش‌های دیگر از جمله قوه قضائیه، قوه مقننه، مجمع تشخیص مصلحت خوشبختانه خوب و سالم هستند و مشکل فقط دولت است که ایراد دارد که در این انتخابات آن هم حل خواهد شد. البته انتخابات هم نباشد دوره ما تمام می‌شود دولت بعدی می‌آید، این هم درست می‌شود و کل کشور درست می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره‌ها اظهار داشت: موضوعات بهتری هم این روزها می‌شنویم، چقدر زنان در این چند روز خوب شدند، حقوق خانم‌ها، احترام به خانم‌ها و جوان‌ها مطرح شده است. چطور در این مدت خانم‌ها نبودند، فقط این روزها خانم‌ها پیدا شدند و خیلی مورد احترام هستند. اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شدند. شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شدند. چیزهای خوبی هم این الحمدالله این روزها هست.

همه کسانی که آمده‌اند از کره مریخ نیامده‌اند

روحانی با تاکید بر اینکه با شعور مردم بازی نکنیم، تصریح کرد: ملت ایران ملت بزرگی است، ملتی است که می‌داند چه گذشته است، می‌داند چه کسانی بوده‌اند، اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند، اگر در ایران نبودند و تازه از کره مریخ آمده‌ بودند، خیلی خوب بود، همه آنها بوده‌اند و همه آنها در یک بخشی مسئولیت داشته‌اند.

وی افزود: اگر همه چیز خراب است، برای آنها هیچ ایرادی و اشکالی وجود نداشته است. به نحوی با مردم صحبت کنیم که قابل فهم و پذیرش باشد. مردم بدانند ما به راستی و درستی با آنها حرف می‌زنیم و سخن می‌گویم.

به گفته رییس دولت تدبیر و امید، اقتصاد در چه فضایی صحبت شد، اقتصاد یعنی ما در دوره صلح هستیم یا در دوره جنگ. ابتدا باید این روشن شود. ما در جنگ اقتصادی هستیم یا نیستیم؟ گویا اصلا جنگی وجود ندارد و ترامپی نبوده و ظلم و کار بدی نکرده است. هر چه مشکل است، برای دولت است. آمریکا که کاری نکرده است. نه در سوال چیزی بود و نه در جواب. این مسئله بسیار عجیب و شگفت‌آوری است.

کشور را با رشد اقتصادی منفی ۷.۷ و تورم ۳۰ درصدی تحویل گرفتم

روحانی با بیان اینکه ما دولت را در سال ۹۲ در شرایطی آغاز کردیم که در تحریم و فشار اقتصادی قرار داشتیم، خاطرنشان کرد: تحریم از اواخر سال ۹۰، ۹۱ آغاز شد. در سال ۹۲ و ۹۳ ما در تحریم کار کردیم. ما هم که آمدیم تحریم وجود داشت. البته مشکلات دیگری هم بود که من نمی‌خواهم به آن اشاره کنم. در شرایط که هم مشکلات و هم رکود تورمی را بعد از جنگ داشتیم.

وی با اشاره به شرایط کشور در ابتدای دولت تدبیر و امید ابراز داشت: ما دولتی را تحویل می‌گرفتیم که سال ۹۱، رشد اقتصادی آن منفی ۷.۷ و تورم آن بیش از ۳۰ درصد بود. ما در شرایط رکود تورمی دولت را تحویل گرفتیم. اینطور نبود که در شرایط عادی دولت را تحویل گرفته باشیم. یعنی هم تحریم و هم مشکلات هر دو با هم بوده است.

رییس‌جمهور اضافه کرد: در سال ۹۳ چه اتفاقی افتاد؟ سال ۹۳، تورم ۳۵ درصد به ۱۵ درصد رسید. آیا این کار شده یا نشده؟ رشد اقتصادی ما که در سال ۹۱ و ۹۲ منفی بود، در ۹۳ در همان سه ماهه اول به رشد مثبت رسیدیم و تا آخر سال هم رشد ما مثبت بود و ۳.۲ رشد اقتصادی داشتیم.

دو سال تورم تک رقمی بود

روحانی با بیان اینکه ما هم تورم را مهار کردیم و از ۳۵ درصد به ۱۵ درصد رساندیم و هم رشد اقتصادی را از منفی به مثبت تبدیل کردیم، عنوان کرد: یک معجزه اقتصادی اتفاق افتاد. وقتی ما شروع به مهار تورم کردیم، همه می‌گفتند شما که تورم را مهار می‌کنید، از آن طرف با مسئله رشد چه کار می‌کنید و چه اتفاقی خواهد افتاد که آن هم در سال ۹۳ مثبت شد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط تورم ما حدود ۱۱ بوده است، یادآور شد: دو سال تورم تک رقمی بوده است که البته مقداری از دو سال بیشتر است. رشد اقتصادی ما به طور متوسط در چهار سال ۴.۷ بوده است. یعنی رشد متوسط اقتصادی ما پنج درصد بوده است. این رشد اقتصادی با این تورم و اشتغالی که از شش ماهه سال ۹۳ تا پایان ۹۶ هر سه ماهه نسبت به سه ماهه سال قبل حدود ۷۰۰ هزار شغل خالص داشته‌ایم.

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با تاکید بر اینکه در این چهار سال تورم، رشد اقتصادی و اشتغال ما شرایط خوبی داشته است، بیان کرد: حتی تراز صادرات غیرنفتی با واردات ما در یکی دو سال مثبت شد که آن هم در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه است. چرا این واقعیت‌ها را نمی‌گویید. این چهار سالی بود که دولت در شرایط نسبتا مناسب بود، یعنی سال ۹۲، ۹۳ تا دیماه ۹۴ تحریم بود. در واقع آخر ۹۴ و سال ۹۵ بی‌تحریم بودیم.

بدترین آدم‌ها در آمریکا روی کار آمدند

روحانی ادامه داد: در آن مدت بی‌تحریم رشد اقتصادی ما به رشد اقتصادی اول دنیا تبدیل شد. ۱۲.۶ رشد اقتصادی سال ۹۵ بوده است. سال ۹۵، رشد اقتصادی ما رشد بی‌نظیر و اول در دنیا بوده است. در تاریخ کشور هم رشد دو رقمی زیاد نبوده است.

وی با بیان اینکه در ۹۶ هم شرایط مناسبی داشتیم تا به سال ۹۷ رسیدیم که وارد یک جنگ شدیم، گفت: آدم‌هایی که افتخار می‌کنند ما در جنگ بودیم و در جنگ مسئولیت داشتیم، آنها که باید بهتر از دیگران شرایط جنگ را بفهمند. ما در سال ۹۷ وارد جنگ بی‌نظیر یا کم‌نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار در زمانی که دشمن‌ترین آدم‌هایی که در آمریکا بودند با کمک اسراییل، صهیونیست‌ها و تندروها در داخل این کشور به روی کار آمدند.

رییس شورای عالی امنیت ملی ترکیب پمپئو، بولتون و ترامپ را عجیب خواند و اظهار داشت: بدترین آدم‌ها روی کار آمدند و چقدر اسراییلی‌ها از این بابت خوشحال بودند و چقدر کمک کردند که چنین آدم‌هایی سرکار بیایند.

گفتم که نمی‌گذارم جنگ شود

به گفته روحانی، یکی از اهداف مهم رژیم صهیونیستی این بود که جمهوری اسلامی ایران را به زمین بزنند. اعلام کردند و به صراحت هم گفتند که ما کاری می‌کنیم که جمهوری اسلامی دیگر نباشد. حتی گفتند ما در ماه‌های اولیه به این هدف می‌رسیم.

وی با بیان اینکه من می‌خواهم در برابر مردم ایران تواضع کنم که نسبت به مردم بی‌انصافی کردند، تصریح کرد: صبر و مقاومت مردم را نگفتند. این ملت یک تنه، یکپارچه و متحد در برابر آمریکا و هم‌پیمانان آنان یا کشورهایی که به ما کمک نکردند، موفق و پیروز شد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت خیلی زجر و بسیار زحمت کشید، خاطرنشان کرد: مشکلات مردم خیلی زیاد بود اما در عین حال نگذاشتیم در این کشور قحطی بیاید و جنگ شود. قولی که به مردم در دولت دوازدهم دادم، گفتم که نمی‌گذارم جنگ شود. نمی‌خواهم توضیح دهم که اگر دیگران بودند چه می‌شد.

فقط یک عده خاص انقلابی هستند

روحانی با بیان اینکه ترامپ وقتی از برجام خارج شد، نگذاشتیم در هیچ مجمع جهانی موفق شود، ابراز داشت: بعضی‌ها می‌گویند موفقیت اخلاقی که به درد نمی‌خورد، اخلاق برای چه می‌خواهیم. ما پول می‌خواهیم. این بود که ما بعد از انقلاب، بعد از ۴۰ سال به این نقطه رسیدیم که اخلاق به درد نمی‌خورد و فقط پول به درد می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه یک موفقیت ما در سطح جهان اخلاقی بود اما موفقیت سیاسی هم داشتیم، بیان کرد: نگذاشتیم آنها در هیچ مجمع جهانی پیروز شوند و آنها را شکست دادیم. موفقیت حقوقی هم داشتیم. چرا دادگاه لاهه را نمی‌گویید؟ چرا موفقیت حقوقی حقوقدانان ما را نمی‌گویید؟ چرا موفقیت دیپلمات‌های ما را نمی‌گویید؟ مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند؟ ‌ فقط یک عده خاص انقلابی هستند و بقیه همه غریبه‌اند. از کدام کره آمدند؟ اینها هم زحمت کشیدند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه حالا به شخص من فحش دادن عیبی ندارد چراکه فحش زیاد دادند، یادآور شد: باز هم فحش بدهند. من یک نفر استثنا هستم. این همه وزیران، ‌ معاونان، مدیرکل‌ها، ‌ استانداران، ‌ فرمانداران، کادر پزشکی همه جا تلاش کردند.

‌آقای صدا و سیما چرا بحث جنگ اقتصادی را نگفتی؟

روحانی با اعتراض اینکه ما در این شرایط بسیار سختی که سه سال مقاومت کردیم چرا جنگ اقتصادی را نگفتید، عنوان کرد: آقای صداوسیما که سوال طراحی کردی، چرا در بحث اقتصادی، جنگ اقتصادی را نگفتی؟ چرا فراموش کردی؟ چرا کنار گذاشتی؟ بعد از اینکه سیل اعتراض آمد، در مناظره دوم دو تا کلمه‌ای گفتند.

وی با تاکید بر اینکه به مردم واقعیت‌ها را بگوییم، گفت: ما در دوره جنگ اقتصادی بودیم اما در عین حال که در جنگ اقتصادی بودیم تنها هم جنگ اقتصادی نبود. ما با معضلی به نام کرونا مواجه شدیم که در صد سال گذشته بی‌نظیر بود. سیل و زلزله هم بود که مشکلات فراوانی ایجاد کرد. ۱.۱ میلیون نفر در کشور به خاطر کرونا بیکار شدند.

رییس‌ دولت تدبیر و امید با بیان اینکه کرونا زندگی مردم و اقتصاد را به هم زد، اظهار داشت: در سه ماهه اول ۹۹ نسبت به سال ۹۸، صادرات ما ۴۴ درصد کاهش پیدا کرد. ما در آغاز رکود تورمی و تحریم قرار داشتیم. در سال ۹۳، شش ماهه دوم با یک معضل جدید مواجه شدیم یعنی نفتی که در سال‌های قبل، بین ۸۰ تا ۱۰۰ و ۱۲۰ دلار و گاهی اوقات بیش از ۱۳۰ دلار قیمت نفت بود، یک‌ مرتبه به ۳۰ دلار رسید که تکانه بسیار شدیدی بود.

همه طرفدار پهنای باند شده‌اند

روحانی با تاکید بر اینکه اگر دولت قوی نبود همین تکانه می‌توانست کشور را از پا درآورد، تصریح کرد: ما آنچنان با آرامش حرکت کردیم و پیش رفتیم که اگر الان به کسی بگویید، درباره تکانه شدید سال ۹۳ و ۹۴ بگوییم، برخی‌ها می‌گویند کدام تکانه بود و چگونه بود، یعنی هم مردم و هم دولت کمک کردند و ما از این تکانه‌ها عبور کردیم.

وی افزود: آمار و ارقام چهار سال اول دولت، یک دوران طلایی اقتصاد در ۵۰ سال گذشته است. در ۵۰ سال گذشته در طول این چهار سال تورم ما به‌طور متوسط حدود ۱۱.۱ درصد بوده است.

رییس شورای عالی فضای مجازی با یادآوری اقدامات دولت در هشت سال اخیر خاطرنشان کرد: اینهایی که در دولت یازدهم رو در رو و سینه به سینه من شده بودند که باید این فیلتر شود، آن فیلتر شود، الحمدالله همه می‌گویند ما طرفدار پهنای باند شدیم. این کار بزرگی است که انجام گرفته. همه امروز با تحریم مخالف هستند و می‌گویند باید به برجام برگردیم اصلا این برجام خیلی چیز خوبی شد.

چقدر برای انتخاب زنان، اقوام و اقلیت‌ها سر و صدا کردند

روحانی با بیان اینکه همه اعتراف کردند قدرت هسته‌ای کشور قوی‌تر شده و نابود نشده است، ابراز داشت: امروز کسی دیگر نمی‌تواند منکر شود. همه الحمدالله در یک مسیر قرار گرفتیم. اول که می‌گفتیم زن‌ها باید مدیر شوند، این طرف و آن طرف خیلی سر و صدا بود. می‌خواستیم مدیریت زن‌ها را به ۳۰ درصد برسانیم. الحمدالله به حدود ۲۵ درصد رساندیم، کار بزرگی شده است الان همه موافق هستند.

وی اضافه کرد: زمانی که خواستیم اقوام و اقلیت‌ها را معاون و بخشدار کنیم، چه قدر سر و صدا بود اما الحمدالله امروز همه موافق شدند. کارهای بزرگی انجام شد وقتی به بطن مساله نگاه کنید می‌بینید تحول بزرگ در کشور رخ داده است. علیرغم جنگ اقتصادی به کوری چشم دشمنان رشد اقتصادی سال ۹۹ مثبت است.

رییس دولت تدبیر و امید با یادآوری افتتاح‌ طرح‌های ملی در روزهای پنج‌شنبه هر هفته بیان کرد: در این مدت هفته‌ای نبوده که افتتاح‌های بزرگ نداشته باشیم. همین فردا نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی را در بندر عباس آغاز می‌کنیم. در همین دولت با وجود تحریم و مشکلات، ما فردا پنجاه و ششمین سد ملی را افتتاح می‌کنیم.

چه می‌کند عشق قدرت

روحانی با اشاره به اقدامات دولت در روستاها، توسعه گاز و خودکفایی در بنزین و گازوئیل یادآور شد: هیچ کس نگفت برای اولین بار در تاریخ ایران، ‌آب، برق و گاز برای افراد کم‌بضاعت و کم‌درآمد مجانی شده است. چرا نمی‌گویید و می‌ترسید؟ هی می‌گویید مردم، مردم. بگویید این دولت کاری کرد که برای افراد کم‌مصرف آب، برق و گاز مجانی شد، همسان‌سازی و حقوق بازنشستگان چرا فراموش شد؟ این عشق به قدرت چه می‌کند.

وی با اشاره به رشد دو برابری فروش پتروشیمی عنوان کرد: ۱۷ طرح پتروشیمی را فقط در سال ۹۹ افتتاح کردیم. جهش پتروشیمی را قبول ندارید؟ این همه طرح افتتاح شد. اینها که دیدنی است. اینکه ما ۵۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کردیم، امروز ۱۰۷ میلیون لیتر شده است. اینکه ۹۷ میلیون لیتر گازوئیل، امروز ۱۱۳ میلیون لیتر شده است. اینها از یاد رفت. اینکه محصولات غذایی ما از ۹۷ میلیون تن به ۱۲۵ میلیون تن رسیده، همه اینها فراموش شد.

رییس‌جمهوری خطاب به معاونان، وزرا و مسئولان دستگاه اجرایی گفت: در هفته‌های پیش‌رو با همان قدرت و روحیه روز اول باید کار کنید. طرح‌ها را تکمیل کنید. هر مشکلی که از دست ما برمی‌آید باید آن مشکل را باز کنیم. این تخریب‌ها روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را نمی‌تواند تخریب کند. دولت یازدهمی که برابر دنیا، شش قدرت را آورد و به توافق رسید و دولت دوازدهمی که سه سال و نیم برابر یک جنگ بزرگ ایستادگی کرد و پیروز شد.

جواب حرف‌های دروغ را بدهید

روحانی با بیان اینکه ما باید راه‌مان را ادامه دهیم، اظهار داشت: برابر حرف‌های دروغ هر وزیر و سازمانی باید پاسخ دهد. حالا صداوسیما می‌خواهد پخش کند یا نکند، تاریخ سعه صدر دارد و پخش می‌کند.

وی ادامه داد: امیدوارم انتخابات خوبی پیش‌رو داشته باشیم. مردم به سلامت پای صندوق بیایند و دولتی قوی‌تر از دولت یازدهم و دوازدهم تشکیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});