• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1

کشت گیاهان دارویی در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور توسعه خواهد یافت

  • کد خبر : 127576
  • 23 آذر 1402 - 13:00
کشت گیاهان دارویی در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور توسعه خواهد یافت
یازاکو- مدیرکل دفتر مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور کشت و توسعه داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، ترحم بهزاد در نشست با اعضای شورای راهبردی گیاهان دارویی استان اردبیل اظهار کرد: گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر در دیم‌زارهای کم‌بازده کشور کشت و توسعه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه شناسایی دیم‌زارهای کم‌بازده کشور یکی از سیاست‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است، افزود: بر همین اساس توسعه کشت گیاهان دارویی در این دیم‌زارها مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مرتع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان کرد: در راستای استفاده بهینه از ظرفیت دیم‌زارها در سطح کشور هماهنگی‌های لازم با اعضای شورای راهبردی گیاهان دارویی صورت گرفته تا گونه‌های گیاهان دارویی در معرض خطر، تهدید و انقراض را در دیم‌زارهای کم‌بازده توسعه دهیم.

بهزاد ادامه داد: کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم کم‌بازده به خاطر عملکرد پایین دیم‌زارها می‌تواند برای مردم درآمدزایی خوبی به همراه داشته و همچنین باعث ساماندهی دام در عرصه‌ها شود.

وی خاطرنشان کرد: تحقق این مهم افزون بر آن موجب تغییر بهبود معیشت بهره‌برداران شده که ادامه این روند به تقویت و افزایش پوشش گیاهی در کشور منجر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127576

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});