• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

۲۰۰ هکتار به سطح مناطق حفاظت شده محیط زیست آذربایجان غربی افزوده شد

  • کد خبر : 127592
  • 23 آذر 1402 - 15:28
۲۰۰ هکتار به سطح مناطق حفاظت شده محیط زیست آذربایجان غربی افزوده شد
یازاکو - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: سه منطقه جدید با مساحت نزدیک به ۲۰۰ هکتار به مناطق چهارگانه تحت مدیریت اداره کل حفاظت شده استان اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، سعید شهند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این مناطق در قالب سه اثر طبیعی ملی شامل منشورهای بازالتی چالدران، غار قلایچی بوکان و چمن متحرک تکاب هستند که با این اقدام مناطق حفاظت شده استان به ۱۱ مورد افزایش یافت.

وی با اشاره به ارزش حفاظتی این مناطق اضافه کرد: هدف از افزایش سطح مناطق تحت مدیریت حفظ ذخایر ژنتیکی اعم از گیاهی و جانوری و چشم اندازهای طبیعی کشور برای این نسل و نسل های آتی است که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همه آحاد جامعه در حفظ و نگهداری آنها مسوولیت قانونی دارند.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق بهره برداری باید با رعایت ملاحظات و استانداردهای محیط زیستی انجام می گیرد، ادامه داد: این مناطق تاکنون کمتر مورد تعرض و تخریب قرار گرفته اند و از این پس نیز هرگونه بهره برداری در آنها با رعایت ضوابط محیط زیستی خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، حفاظت مشارکتی را از رویکردهای سازمان بیان کرد و گفت: این اداره کل آماده بهره گیری از ظرفیت جوامع محلی و دوستداران محیط زیست است تا در مناطق چهارگانه تحت مدیریت، حفاظت توام با توسعه پایدار محقق شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=127592

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});