• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
7
پیگیری یاز اکو از چرایی دورریز پیازها در آذرشهر

کشاورزان زیر بار رعایت الگوی کشت نمی روند

  • کد خبر : 12903
  • 09 اردیبهشت 1400 - 13:31
کشاورزان زیر بار رعایت الگوی کشت نمی روند
یاز اکو- چندی پیش دوربین پایگاه خبری یاز اکو تصویری از پیازهای رها شده توسط تولیدکنندگان در آذرشهر، پشت دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ثبت کرد که قابل تامل بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، به منظور پیگیری چند و چون این قضیه طی تماس تلفنی با اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی پیگیر این ماجرا شدیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در رابطه با دور ریختن پیازها توسط تولیدکنندگان آذرشهری گفت: آنچه مسلم است دلیل اصلی این اقدام به صرفه نبودن فروش پیاز برای کشاورزان بوده است.
اکبر فتحی دلیل اصلی بروز چنین مشکلی را بی‌ توجهی کشاورزان به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی دانست و تاکید کرد: ما بارها به کشاورزان توصیه کرده ایم که محصول پیاز کاشت نکنند و به جای آن با برنامه های جهاد کشاورزی مبنی بر تغییر الگوی کشت جلو بروند، اما این عزیزان هیچ اعتنایی به توصیه های ما ندارند و چون مالک اصلی زمین هستند، ما هیچ الزام قانونی برای این کار در دست نداریم و تنها می توانیم پیشنهادات خود را به آنها ارائه کنیم.


وی قیمت خرید تضمینی پیاز را بین پنج هزار تا پنج هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در واقع قیمت کف است که برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر کشاورزان صورت می گیرد که برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.
فتحی تاکید کرد: عمده کشت پیاز در استان در شهرستان های آذرشهر، ایلخچی و بناب انجام می شود و پیازهای رها شده ای که پشت دانشگاه شهید مدنی دیده شده اند، می توانست خیلی بیشتر باشد، اما ما از طریق صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان، اقدام به صادرات ۵۰۰ تن از محصول مازاد پیاز در استان کرده ایم وگرنه اوضاع بسیار بدتر از این می شد.
وی ادامه داد: مسئله اصلی در رابطه با محصولات کشاورزی، باغی، دامی و حتی لبنی تولید مازاد بر نیاز نیست، چرا که اگر تولید مازاد در استان ها نباشد، استان هایی که امکان و استعداد کشت محصول ندارند، با مشکل کمبود مواد غذایی مواجه می شوند، اما این کشت مازاد باید بر مبنای برنامه های داده شده و از قبل تعیین شده توسط سازمان جهاد کشاورزی مشخص شود تا دچار چنین مشکلاتی نشویم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});