• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10
مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی در گفتگو با پایگاه خبری یاز اکو مطرح کرد؛

نسبت منابع به مصارف در تامین اجتماعی استان پایین است/افزایش ۳۹ درصدی دستمزدها و حق بیمه در سال جاری

  • کد خبر : 12909
  • 12 اردیبهشت 1400 - 13:15
نسبت منابع به مصارف در تامین اجتماعی استان پایین است/افزایش ۳۹ درصدی دستمزدها و حق بیمه در سال جاری
یاز اکو- مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی از پایین بودن نسبت منابع به مصارف در تامین اجتماعی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، جعفر سمساری با بیان این مطلب افزود: با توجه به حرکت جمعیت استان به سمت پیری از یکسو و کاهش اشتغالزایی از سوی دیگر، منابع در اداره کل کاهش و مخارج افزایش یافته است.
وی تشریح کرد: در سال ۵۴ به ازای هر ۲۵ نفر بیمه شده یک بازنشسته و مستمری بگیر وجود داشته و در حال حاضر این نسبت به چهار و نیم کاهش یافته، یعنی به ازای هر چهارم و نیم بیمه شده یک بازنشسته و مستمری بگیر وجود دارد


سمساری میزان درآمد ماهانه استان از قِبل حق بیمه را تا پایان بهمن سال ۹۹، ۴۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: میزان مصارف از بابت تعهدات بیمه ای ماهانه طی همین مدت ۴۳۰ میلیارد تومان بوده، هم چنین هزینه های درمان ماهانه بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است.
وی اظهار کرد: هر میزان که تولید و اشتغال افزایش یابد، به تبع آن میزان بیمه شدگان بیشتر می شود و در این صورت توازن بین بیمه شده و مستمری بگیر رعایت خواهد شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان با اشاره به شرایط کرونایی در کشور افزود: علیرغم کاهش نیروی انسانی در بخش خدمات به دلیل بحران کرونا، بخش تولید صادرات محور رونق دارد و به همین دلیل خوشبختانه آمار بیکاری در استان چندان بالا نرفته است.

۵ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد
سمساری بیان کرد: نزدیک به ۵ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور در آذربایجان شرقی قرار دارد که با احتساب افراد تبعی حدود ۵۳ درصد جمعیت استان را شامل می شود، که پوشش تامین اجتماعی در سطح کشور هم تقریبا همین آمار است، استان ما بعد از استان های تهران، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و فارس در رده ششم از نظر پوشش بیمه ای قرار دارد.
وی در تشریح آمار کلی بیمه شدگان اداره کل تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۷۰۴ هزار و ۱۳ نفر بیمه شده داریم و در قبال آن ۲۰۷ هزار و ۴۷۸ بازنشسته و مستمری بگیر و ۱۱ هزار و ۵۷۱ دریافت کننده مقرری بیکاری.
مدیر کل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه پرداختی های حق بیمه به صورت متمرکز، مستقیم به سازمان مالی و اداری وارد می شود، افزود: بر حسب نیاز و هزینه های جاری هر استان، سهم هر استان مشخص می شود.

افزایش ۳۹ درصدی دستمزدها و حق بیمه در سال جاری
سمساری از افزایش ۳۹ درصدی دستمزدها و حق بیمه در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به اجرای طرح بیمه دانشجویان و زنان خانه‌دار در استان، استقبال از این طرح را خوب اعلام کرد و افزود: دانشجویان بعد از اتمام دوران تحصیل می توانند در قالب مشاغل آزاد حق بیمه خود را پرداخت کنند.
سمساری در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات مربوط به اجرای طرح کاهش صدور دفترچه های کاغذی در استان رفع شده است یا نه گفت: اوایل اجرای این طرح شاهد ازدحام جمعیت و برخی ناهماهنگی ها و عدم همکاری برخی مراکز درمانی بودیم اما اکنون کارها به صورت روتین جلو می رود و تمامی مطب ها از ابتدای بهمن ماه سال جاری نسخ خود را به صورت الکترونیکی ارسال می کنند.
وی تمهیدات اداره کل در ایام کرونایی برای کاهش تردد به مراکز تامین اجتماعی را چنین تشریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ اعتبار دفترچه های درمانی به صورت اتوماتیک تمدید می شد و نیاز به مراجعه حضوری به مراکز برای تمدید دفترچه ها نبود. در حال حاضر ۳۰ خدمت در سازمان به صورت الکترونیکی انجام می شود، به طوری که حجم ترافیک در شعب تامین اجتماعی استان نسبت به سال ۹۹ کاهش یافته است.
سمساری در پاسخ به این سوال که چرا شستا و شرکت های تابعه در حال ورشکسته شدن هستند، گفت: شرکت شستا مستقیما زیر نظر وزارت تعاون، کار رو رفاه اجتماعی قرار دارد و تنها مباحث بیمه ای آن به ما مربوط می شود، بنابراین من هیچ اظهار نظری در این مورد نمی توانم انجام دهم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=12909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});