• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 57275
  • 18 فروردین 1401 - 10:30
رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای در راه آذربایجان‌شرقی است
یاز اکو - رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از روز جمعه نفوذ سامانه بارشی زودگذر به این استان، رگبار باران و وزش تندبادهای لحظه‌ای را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمد امیدفر، روز پنجشنبه با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی را دربر می گیرد، افزود: فعالیت این سامانه موجب تشدید رگبار باران، غرش آذرخش، وزش باد گاهی تا شدید همراه با گرد و خاک در استان می شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه تا اواخر روز شنبه ادامه خواهد داشت و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی،بارش تگرگ، اصابت آذرخش، سیلابی شدن مسیل ها و بالا آمدن آب رودخانه ها دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: همچنین به دنبال فعالیت این سامانه احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، شکستن و سقوط درختان فرسوده و خسارت به سازه های سبک وجود دارد.

امیدفر، به مسافران و رانندگان توصیه کرد، سفرهای غیرضروری را لغو و از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند.

وی خواستار لغو پرواز با هواپیماهای سبک، محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و جاده های کوهستانی و مرتفع شد و از کشاورزان خواست به توصیه های کارشناسان استان توجه کنند.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ( ۹ و ۳۰ دقیقه) عجب شیر با ۲۹ و بستان آباد با ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین شهرهای استان بوده و دمای تبریز ۲۷ درجه و آسمان آن قسمتی ابری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57275

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});