• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

  • کد خبر : 129582
  • 12 دی 1402 - 19:00
رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند
یازاکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند گفت: می‌توانیم ادعا کنیم که استان آذربایجان شرقی بیشترین رویداد در حوزه‌ی نمایشی را طی یک سال اخیر میزبانی و برگزار کرده است.

محمد حسین بلاغی، ۱۲ دی ماه روز سه‌شنبه در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند، اظهار کرد: قطب استانی رویدادهای حوزه‌ی نمایش در کشور بعد از تهران شهر تبریز با برگزاری جشنواره ملی تئاتر رضوی، کودک و نوجوان باغچه‌بان، ارسباران و … است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته ۴۲ نمایشنامه را مورد بررسی قرار دادیم که این رقم طی شش ماه نخست سال جاری با رشد سه برابری به ۱۴۳ نمایشنامه افزایش یافته است، تنها مشکل ما کمبود جا است، همچنین ما طرح‌های در حوزه‌ی گسترش سخت افزاری، توسعه پلاتو، سالن‌های نمایشی و ..را داریم.

وی گفت: ۱۸ گروه نمایشی در بخش صحنه‌ای و ۱۱ گروه در بخش نمایش خیابانی شرکت کرده‌اند که گروه‌های نمایشی از استان‌های قزوین، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان، همدان، خراسان رضوی و کردستان و در این جشنواره شرکت دارند و استان آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور ندارد.

بلاغی بیان کرد: چهار گروه نمایشی به صورت افتخاری در این جشنواره شرکت دارند، در این رویداد هنری منطقه‌ای حدود ۳۲۰ هنرمند تئاتر از این استان‌های منتخب حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه به مدت سه روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: گروه‌های نمایش صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر تبریز، روزانه با شش نمایش به صحنه می‌روند.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری این جشنواره در سطح کشور، دو گروه نمایشی از جمله «ثقه الاسلام» از این استان به جشنواره تئاتر فجر راه یافته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری تبریز میزبان ۱۰۵ فیلم جشنواره فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص استقبال از سینما در استان، افزود: تصویب شده است، علاوه بر روزهای سه شنبه، روزهای دوشنبه نیز نرخ بلیت سینما نیم بها پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129582

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});