• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای خارجی ادامه دارد

  • کد خبر : 130126
  • 20 دی 1402 - 13:30
صادرات سیب‌زمینی از اردبیل به کشورهای خارجی ادامه دارد
یازاکو - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیش از ۲۳ هزار تن سیب زمینی به کشورهای خارجی صادر شده و صدور این محصول همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایسنا، نوبخت اژدری ۲۰ دی در جمع خبرنگاران، مقصد صادرات را عمدتا کشورهای حوزه قفقاز خواند و افزود: محصول سیب زمینی از اردبیل به کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، پاکستان و بلاروس صادر می شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیب زمینی استان اردبیل گفت: به لحاظ خوش خوراکی و ماندگاری بالا سیب زمینی اردبیل در بازارهای داخلی و خارجی مشتری خوبی دارد و بسیاری از صنایع تبدیلی خواهان این محصول هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری در استان اردبیل بیش از ۱۹ هزار هکتار سیب زمینی کشت و مقدار ۷۹۰ هزار تن سیب زمینی تولید شد که حدود ۲۰۰ هزار تن مصرف داخل استانی داشته و الباقی برای برای مصارف خوراکی و صنعتی و بذر به خارج از کشور و استانهای داخل کشور صادر می شود.

اژدری اظهار کرد: میزان موجودی سیب زمینی استان در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار تن است. نظر به این که دمای پاییز و نیمه اول دی ماه امسال نسبت به سنوات قبل بیش از ۳/۶ درجه بالاتر بوده است این موضوع باعث نگرانی کشاورزان از مدت انبارمانی سیب زمینی شده است.

وی از صاحبان صنایع و تجار خواست؛ با توجه به کیفیت بالای سیب زمینی اردبیل و به ویژه رقم اگریا و همچنین جهت حمایت از کشاورزان و تولید داخلی اقدام به خرید این محصول نمایند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});