• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

تولید و صادرات شمش فولاد در استان اردبیل افزایش یافت

  • کد خبر : 13033
  • 11 اردیبهشت 1400 - 9:40
تولید و صادرات شمش فولاد در استان اردبیل افزایش یافت
یاز اکو - استاندار اردبیل با اشاره به افزایش فازهای تولید و صادرات شمش فولاد در این استان گفت: شرکت فولادسپهر سبلان تولید کننده شمش ۱.۵ میلیون دلار صادرات فولاد به ۲ کشور خارجی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود این واحد تولیدی با افزایش فاز فعالیتی خود تا ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد.

وی با بیان اینکه این واحد فاز توسعه خود را شروع کرده و علاوه بر فولاد تا سال آینده میلگرد ، نبشی و قوطی تولید خواهد کرد، اضافه کرد: ظرفیت تولید فولاد استان از ۳۰۰ هزار تن در سال جاری به ۶۰۰ هزار تن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

استاندار اردبیل از فعال‌سازی واحد ریخته‌گری آرتا بعد از ۲ سال تعطیلی خبرداد و گفت: این واحد نیز در فاز اول تولید شمش را آغاز کرده و عملیات اجرایی فاز دوم و سوم را نیز شروع کرده است.

به گفته وی، ظرفیت تولید در این واحد تولیدی نیز از ۸۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته و ظرفیت استان را  تا سال آینده به ۷۰۰ هزار تن افزایش خواهد داد.

بهنامجو با اشاره به بهره‌برداری از سردخانه هزار و ۵۰۰ تنی در استان گفت: با بهره‌برداری از این واحد ظرفیت سردخانه‌های استان به ۱۸۰ هزار تن رسیده است.

وی افزود: استان اردبیل با تولید چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و سهم چهار درصدی از تولیدات کشور نیازمند انبارهای مکانیزه است و در همین راستا ایجاد ظرفیت ۴۰۰ هزار تنی سردخانه در استان در سال‌ جاری هدف‌گذاری شده و بر این اساس ظرفیت این واحدها از ۱۷۵ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن در نیمه اول سال جاری افزایش می‌یابد.

استاندار اردبیل گفت: امسال سه مورد از این سردخانه‌ها با ظرفیت ۱۵ هزار تن در مرکز استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی برای سرمایه‌گذاران احداث سردخانه تامین می‌شود و کمبود سردخانه برای محصولات استان نخواهیم داشت، اظهارکرد: احداث سردخانه نگهداری محصولات باغی و سیب‌زمینی به شیوه کاملا فنی اجرا شده و با بالا رفتن طول عمر نگهداری محصولات، کشاورزان ضرر نمی‌بینند.

استاندار اردبیل تاکید کرد که استان همچون سال‌های گذشته در مسیر جهش تولید قرار دارد و واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله تولید فولاد فازهای فعالیتی و میزان صادرات خود را افزایش داده‌اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13033

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});