• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

تشکیل ۳۳۸ پرونده از ابتدای سال برای ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منطقه۹

  • کد خبر : 130648
  • 25 دی 1402 - 14:30
تشکیل ۳۳۸ پرونده از ابتدای سال برای ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم منطقه۹
یازاکو - آمار ارایه شده از پرونده های تشکیل شده در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹، نشانگر عزم و اراده مدیریت منطقه در نظارت و اهتمام کافی در پایش و کنترل تخلفات ساختمانی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، هادی بدری با اعلام این خبر اظهار داشت: آمار ارایه شده از پرونده های تشکیل یافته شده در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۹، نشانگر عزم و اراده مدیریت کلان منطقه در نظارت و اهتمام کافی در پایش و کنترل تخلفات ساختمانی از قبیل تصرفات غیر قانونی و عدوانی، حصارکشی و ساخت غیرقانونی ابنیه بد کاربری های مختلف در طول سال جاری و پیشگیری از دستیابی متخلفان به درآمدهای نجومی از طریق دست اندازی به منابع طبیعی و حریم های رودخانه و گاز است.

وی با اشاره به گستردگی محدوده و حریم حوزه استحفاظی منطقه ۹ گفت: بیشترین مساحت این منطقه به ویژه حریم آن، از دشت ها و تپه ها و مسیل ها و رودخانه ها تشکیل یافته که طبعاً، امر گشت و نظارت روزانه آن را با مشکلاتی خاص روبرو ساخته است. اما به یمن تجهیزات کاربردی و تلاش و همت واحدهای مرتبط با کنترل و پیشگیری از تخلفات ساختمانی منطقه، این مهم نیز تحقق یافته است و پرونده های تخلفاتی بسیاری در این ارتباط تشکیل یافته و مرحله های قانونی خود را برای دریافت احکام قانونی خود طی کرده اند.

هادی بدری، با اشاره بر این نکته که بیشترین تخلفات در حریم منطقه صورت می پذیرد، افزود: گشت های روزانه اکیپ های نظارتی شهرداری ناحیه دو منطقه که به حریم منطقه اختصاص یافته است و ارایه گزارش های مستمر به حوزه شهرسازی و معماری و از جمله واحد تخلفات ساختمانی، نقطه آغازین تشکیل پرونده تخلفاتی برای متخلف و یا متخلفین است که پرونده تشکیل یافته، برای سیر قانونی خود به کمیسیون ماده صد ارجاع می شود.

شهردار منطقه ۹ با تأکید بر عدم مسامحه و مماشات این منطقه با تخلف کنندگان گفت: آثار سوء تصرفات عدوانی متخلفان در حریم رودخانه ها و مسیل ها و فروش قطعات یا ابنیه به شهروندان ناآگاه از خطرات احتمالی پیش رو برای اسکان در چنین مناطقی بر همگان آشکار است از این رو، به عنوان متولیان شهرسازی و معماری منطقه برآن هستیم متخلفان را شناسایی کرده و برابر ضوابط قانونی با آنان مقابله نماییم.

وی تعداد و وضعیت پرونده های تشکیل یافته توسط واحد تخلفیابی این منطقه را از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۳۸ مورد، مجموع پرونده های در جریان کمیسیون ماده صد را ۴۹ مورد، مجموع پرونده های خاتمه یافته در اجرای احکام را ۱۶ پرونده و مجموع پرونده های ارسالی به کمیسیون ماده صد(در مرحله استعلام از اداره ها) را ۲۵۹ پرونده اعلام کرد.

هادی بدری در پایان، افزون بر ارایه گزارش تعداد پرونده های تشکیل یافته توسط واحد تخلفات ساختمانی منطقه، با اشاره به تلاش های بی وقفه واحدهای دست اندرکار معاونت محیط زیست و خدمات شهری از جمله پیشگیری از تخلفات ساختمانی و شهرداری ناحیه دو و نیز واحدهای معاونت شهرسازی و معماری منطقه همانند تخلفات ساختمانی، کمیسیون ماده صد و اجرای احکام اظهار امیدواری کرد پاسداری از منابع طبیعی و حریم رودخانه ها و مسیل ها در این منطقه با جدیت و عزم بیشتری صورت پذیرد و عرصه بر فرصت طلبان سودجو تنگ تر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});