• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در تکمیل قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه تاکید کرد

  • کد خبر : 132816
  • 14 بهمن 1402 - 18:50
استاندار آذربایجان شرقی بر تسریع در تکمیل قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه تاکید کرد
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم تلاش و هم‌افزایی برای تسریع در تکمیل قطعه ششم آزادراه تبریز - ارومیه تأکید کرد و گفت: امیدوارم مرحله نخست این طرح به طول ۱۶ کیلومتر تا پایان سال آینده بهره برداری شود.

مالک رحمتی روز شنبه در بازدید از این قطعه اظهار کرد: همه مدیران استانی باید دست‌به‌دست هم دهند تا مشکلات پیمانکاران طرح‌های عمرانی از محل قانون مولدسازی یا تهاتر رفع شود.

وی بر ضرورت اولویت‌دادن به اتمام چهار کیلومتر پایانی قطعه ششم به سمت سه‌راهی اهر و تسریع در اجرای آن تأکید کرد.

رحمتی اضافه کرد: آغاز تجهیز کارگاه چهارکیلومتری الحاقی به قطعه ششم که ۲۸ کیلومتر طول دارد به میمنت دهه فجر در اسرع‌ وقت آغاز و از سوی پیمانکار فعلی اجرا شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت قلع‌ و قمع ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در مسیر قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه با مساعدت دستگاه قضایی و نیروی انتظامی تأکید کرد.

هزینه‌کرد ۲۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی برای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه

در جریان بازدید استاندار آذربایجان شرقی از قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه اعلام شد که تاکنون ۲۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح زیرساختی هزینه شده است.

همچنین اعلام شد که معاون اول رییس جمهور دستور تامین ۱۳ هزار میلیارد ریالی این طرح جاده ای را امضا کرده و مقرر شده که از مجموع این مصوبه پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۵۶، همین مقدار به شکل پرداخت نقدی و سه هزار میلیارد ریال نیز به شکل تامین قیر در اختیار پیمانکار قرار داده شود.

استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه اکنون چند ماه از امضای دستور معاون اول رئیس‌جمهور گذشته است، اضافه کرد: مسئولیت اجرای بخش‌های سه‌گانه این دستور با ادارات کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره کل راه و شهرسازی استان است.

پیمانکار طرح نیز در این جلسه اعلام کرد که اکنون ۱۰ کیلومتر قطعه ششم آماده برای آسفالت‌ریزی است.

آزادراه تبریز – ارومیه با هدف ایجاد مسیری مناسب بین شهر تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) و ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) در ادامه ایجاد کریدور شرق به غرب از تهران تا مرز بازرگان در ۶ قطعه طراحی شده که ۷۱ کیلومتر آن شامل قطعه اول به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه چهار به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و عملیات ساخت قطعه سوم به طول ۱۷ کیلومتر، پنجم به طول حدود ۳۰ کیلومتر و ششم به طول ۲۸کیلومتر در دست اجراست.

این آزادراه دارای ۶ خط به عرض ۳۲ متر است که تا کنون برای اجرای قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه ۱۴ کیلومتر آزادسازی انجام شده است.

قطعه ششم آزادراه تبریز – ارومیه با برآورد سرمایه‌گذاری۵۰ هزار میلیاردریال از تقاطع دیزل آباد در انتهای کمربندی غربی تبریز، آغاز و پس از تقاطع با آزادراه تبریز – زنجان و سه‌راهی اهر به جاده قدیم تبریز – زنجان منتهی می‌شود.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});