• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1
مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

قانون کار نیازمند بازنگری است

  • کد خبر : 132928
  • 15 بهمن 1402 - 18:20
قانون کار نیازمند بازنگری است
یازاکو - مدیر کل خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم بازنگری در قانون کار تاکید کرد و گفت: ما با قانون کار فعلی که بیش از ۴۰ سال قبل تدوین شده توقعات، نیازمندی و عدالت اجتماعی قشر کارگری را تامین کنیم.

مجتبی جلالیان روز یک‌شنبه ١۵ بهمن ماه در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحد های نمونه آذربایجان شرقی که در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد، این جشنواره را شناخت و احصا نخبگان کارگری و واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: گنجینه های کشور از طریق این جشنواره ها برای تولید، کار و پیشرفت بیشتر معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نحوه برگزاری جشنواره در کل کشور را تشریح کرد و گفت: ارسال سه شیوه‌نامه به عنوان نقشه راه، بازنگری شاخص و ضوابط برگزیدگان که موجب ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار نفر شده است، ارسال ۱۰ میلیون پیامک اطلاع‌رسانی شرکت در جشنواره، استفاده از بیش از ۳۵۰ نفر تیم علمی، میدانی، ملی و استانی، تهیه پیوست جمعیتی و تدوین شاخص های حوزه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در انتخاب واحد های نمونه که برای تمام استان ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: تهیه بولتن ۳۳، ۳۴ جشنواره که به صورت الکترونیکی در اختیار استان ها قرار خواهد گرفت، ارتباط موثر با معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با هدف ایجاد نخبگان کار و تولید، توجه به کیفیت ثبت‌نام کنندگان، تعیین سهمیه متناسب با شرایط هر استان های برخوردار، نیمه برخوردار و محروم، الگو سازی از برگزیدگان دوره‌های گذشته، تهیه اطلس دوره سی‌چهارم جشنواره و تحول در نحوه برگزاری جشنواره امتنان از جمله اقدامات و خدمات اجتماعی کارگران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

حسین فتحی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این مراسم، ایران را جزو ۱۰ کشور برتر جهان قلمداد کرد و گفت: ایجاد همگرایی بین دولت مردمی و مجلس شورای اسلامی یکی از مسائلی که موجب امیدآفرینی و نشاط می‌شود.

وی تصریح کرد: فضای کسب‌وکار همواره در حال دگرگونی و تحول بوده، و امروزه نیز به سبب فضای دیجیتالی و اجتماعی این امر سرعت بیشتری گرفته است که صاحبان کسب‌وکار مدل قوی، خلاقانه و نوآورانه را برای حوزه خود اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به معیار های جشنواره برای برگزیده شدن افراد، رفع و تامین نیاز های مادی و معنوی نیروی انسانی تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد محیطی با نشاط و جذاب، رعایت عدالت مزدی، رفع تبعیض ها، افزایش تولید، افزایش بهره‌وری و تامین امنیت شغلی از معیارهای داوران برای انتخاب واحد های موفق صنعتی است.

فتحی، کارگران را بزرگ‌ترین سرمایه صنعت عنوان کرد و افزود: بدون تامین رضایت‌مندی سرمایه انسانی که همان مشتریان داخلی هستند راه رسیدن به مشتریان خارجی یعنی پادشاهان بازار میسر نمی‌شود.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری جشنواره امتتان و از ثبت‌نام ۲۸۷ نفر در این رویداد خبر داد و گفت: این جشنواره نقش شایان و بسزایی در فرهنگ سازی، نهادینه سازی، خلاقیت نوآوری، ترویج فرهنگ کار دارد و در این راستا نیز می‌تواند نیروهای مولد، مخترع، مبتکر، نوآور و خلاق را تشویق به حضور در این جشنواره کند.

شایان به ذکر است که در سی‌وپنجمین جشنواره امتنان از کارگران نخبه، گروه های کار و واحدهای نمونه آذربایجان شرقی با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی از ۱۰ نفر کارگر ، ۲۵ واحد تولیدی، ۲۷ گروه کاری نمونه استان ضمن قدردانی تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});