• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان زنجان

  • کد خبر : 133653
  • 23 بهمن 1402 - 13:15
حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان زنجان
یازاکو - سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان از حمل ۱۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده ای استان و ثبت ۱۷۷ هزار سفر مسافری در ۱۰ ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا کرمی گفت: در استان ۸۸ شرکت حمل و نقل کالا با حدود ۶۳۵۰ دستگاه انواع ناوگان سبک، سنگین و نیمه سنگین با حدود ۸۵۰۰ راننده حرفه‌ای (دارای کارت هوشمند) فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در ۱۰ ماهه گذشته نزدیک به ۱۰ میلیون تن انواع محموله‌های تحت صحابت ۶۲۵ هزار فقره بارنامه حمل گردیده است که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

کرمی با اشاره به عمده کالاهای حمل شده در ده ماهه گذشته افزود: خاک معدنی، کنسانتره سنگ آهن و سیمان جزو سه کالای عمده حمل شده است.

وی در ادامه گفت: بیشترین بار حمل شده در شهرستان‌های زنجان، ابهر و خدابنده به ثبت رسیده است.

کرمی با بیان اینکه ۳۷ شرکت مسافربری در استان فعال است، افزود: ۱۷۷ هزار سفر در ده ماهه امسال با انواع ناوگان مسافری شامل، اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در استان انجام شده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با تشریح برنامه‌های حوزه اداره ایمنی و ترافیک از ارائه آموزش مبانی ایمنی و ترافیک و حوادث جاده‌ای در طول سال به دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌ها در استان خبر داد و افزود: آموزش نکات ایمنی به راکبان موتورسیکلت، توزیع شبرنگ، چراغ، کلاه ایمنی و دستکش به جامعه هدف از دیگر موارد در دست اجرا است.

کرمی افزود: آموزش کنترل ناوگان عمومی بار و مسافر با هدف افزایش ضریب ایمنی از جمله طرح‌های در دست اجرا در محورهای مواصلاتی استان است که ضمن کنترل اسناد حمل، رعایت موارد ایمنی ناوگان ارزیابی شده و با متخلفین برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در خصوص نحوه برخورد با متخلفین ضمن بیان این نکته که سامانه ۱۴۱ دریافت کننده گزارشات و شکایات مردمی است، افزود: در خصوص تخلفات مرتبط با ماده ۱۱( مرتبط با رانندگان)، ماده ۱۲( مرتبط با شرکت‌های حمل و نقل)، ماده ۱۴( مرتبط با مالکین) رسیدگی به به بیش از ۲ هزار تخلف در بخش کالا و مسافر صورت گرفته که در این بین بیش از ۴۰۰ مورد منجر به صدور رأی گردیده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل با اشاره به طرح‌های حوزه اصلاح نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد: طرح‌های مطالعاتی در حوزه شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز انجام شده و در دستور کار جدی اداره کل و حوزه معاونت مربوط می‌باشد.

کرمی با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، اقدامات اولیه تأسیس شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس در استان را از جمله موارد در دست اجرا دانست و افزود: در صورت دریافت مجوز حدود ۶۰ دستگاه ناوگان جدید به حوزه حمل و نقل بار اضافه خواهد شد.

وی در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های جابجایی مسافر در ایام نوروز گفت: هر گونه افزایش کرایه حمل نیازمند تصمیمات ستادی بوده و تاکنون هیچ‌گونه افزایشی ابلاغ نشده است.

کرمی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری همواره ناظر بر رعایت نرخ مصوب خواهد بود و مردم در صورت رؤیت تخلف و یا شکایت می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تخلف و شکایت را جهت بررسی و رسیدگی ثبت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});