• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4
وزیر بهداشت در آیین افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی آذربایجان شرقی:

افزایش ده هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم / تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی تبریز

  • کد خبر : 76439
  • 05 شهریور 1401 - 8:45
افزایش ده هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم / تخصیص اعتبار ۷۰۰ میلیاردی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی تبریز
یاز اکو - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر تمرکز بر ارائه خدمات در مناطق محروم گفت: از آغاز دولت  تا به امروز شاهد افزایش ۱۰ هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر بهرام عین اللهی در آیین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: دولت در سخت ترین شرایط کار را شروع کرد و حضرت آقا، مهار کرونا را به عنوان یکی از وظایف اصلی دولت مطرح کردند.

وی گفت: تا شروع کار دولت سیزدهم، ۱۹ میلیون نفر واکسن کرونا دریافت کرده بودند و متاسفانه تعدادی از مردم کشورمان برای دریافت واکسن به کشورهای همسایه همچون ارمنستان مراجعه می‌کردند.

وی با اشاره به همکاری تمامی نهاد ها و سازمان ها برای تحقق واکسیناسیون حداکثری اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته در هفته اول دولت۱۰ میلیون دُز واکسن وارد کردیم در حالی که ما انتظار باران واکسن را داشتیم سیل واکسن در کشور جاری شد.

دکتر عین اللهی با اشاره به رکورد تزریق واکسن گفت: با حضور بسیج، سپاه ، هلال احمر و نیروهای مردمی رکورد تزریق واکسن در دنیا را به دست آوردیم و در یک روز شاهد تزریق یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن و هشت میلیون و ۸۰۰ هزار دُز در هفته بودیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش فوت ناشی از بیماری کرونا اعلام کرد: تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ فوت شدند در حالیکه در هشت ماه گذشته ۱۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که کاهش ۱۳ برابری را نشان می دهد.

وی، با تاکید بر اینکه ۶ نوع واکسن کرونا در کشور تولید می شود  گفت: پنجاه میلیون واکسن به عنوان ذخیره داریم و در حال حاضر صادرات واکسن به کشور  ونزوئلا نهایی شده است و آماده صادرات واکسن کرونا هستیم.

ضرورت توجه به مناطق محروم

دکتر عین اللهی، مردمی بودن، کار جهادی و مبارزه با فساد را سرلوحه عمل در وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: توجه به مناطق محروم در این دولت به جد پیگیری می شود و در همین راستا تاکید ما در بحث افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی نیز اختصاص به مناطق محروم است.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار، عدالت در پرداخت یارانه دارو را یاد آور شد و گفت: پیش از اجرای این طرح دارو عمدتا به کشور های دیگر قاچاق می شد و برخی از شرکت ها از اختلاف ارز ترجیحی سود می کردند و  در واقع بجای ۸۰ میلیون جمعیت کشور به ۴۰۰ میلیون در کشورهای همسایه خدمات دارویی می دادیم.

دکتر عین اللهی از تحویل ۵۸ آمبولانس مجهز و ۲۰ اتوبوس آمبولانس تولید داخل خبر داد و گفت: این آمبولانس ها به مراسم اربعین اعزام شده است و بعد از آن در سطح کشور تقسیم خواهند شد و با توجه به نیاز کشور به آمبولانس کمک دار و عدم تولید  در داخل، با تصویب سران قوا زمینه واردات یکهزار دستگاه از این نوع آمبولانس نیز فراهم شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: سیستم سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قوی ترین سیستم محسوب می‌شود و ما به کشورهای همسایه هم خدمات ارائه می‌دهیم و استان آذربایجان شرقی نیز به عنوان استانی پیشرو در این حوزه می تواند در توریسم سلامت نقش آفرینی کند.

دکتر عین اللهی افزود: در طی ماه های گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به مجموعه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تخصیص یافته است.

وی گفت: با توجه به حمایت های ویژه مجلس انقلابی از حوزه بهداشت و درمان در طی روز های گذشته شاهد در نظر گرفتن اعتبارات ویژه در مجلس به حوزه بهداشت و درمان بودیم.

وی از تصویب آیین‌نامه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در دولت خبر داد و گفت: با توجه به بار سنگین درمان بیماران خاص و صعب العلاج دولت توجه ویژه ای را به این حوزه دارد.

گفتنی است در این آیین ۱۰ پروژه بهداشتی و درمانی در سطح استان مورد افتتاح قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});