• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
1

بارش‌های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد مهاباد کرد

  • کد خبر : 134394
  • 29 بهمن 1402 - 11:45
بارش‌های اخیر ۱۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد مهاباد کرد
یازاکو - مدیر امور آب مهاباد گفت: ۱۰ میلیون مترمکعب آب همزمان با بارش های اخیر و طی سه روز گذشته وارد دریاچه سد این شهرستان شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خالد رحمانی افزود: هم اکنون حجم آب ذخیره شده پشت مخزن سد مهاباد به ۱۱۸.۵ میلیون مترمکعب افزایش یافته که در مقایسه با سال قبل ۵۵ میلیون مترمکعب بیشتر است.

وی اضافه کرد: سال گذشته در بهمن ماه حجم آب ذخیره شده در سد مهاباد ۶۳ میلیون مترمکعب بود اما امسال به‌دلیل افزایش بارندگی‌ها و زیاد شدن آب ورودی از رودخانه‌های منتهی به این سد، حجم آب افزایش یافته است.

مدیر امور آب مهاباد ادامه داد: هم اکنون تراز سد مهاباد به یک هزار و ۳۵۰.۷۵ متر رسیده است در حالی که سال قبل این مقدار نیز هشت متر کمتر و یک هزار و ۳۴۲.۵۵ متر بود.

رحمانی اظهار کرد: هم اکنون ورودی آب به دریاچه سد در حدود ۵۲.۵ مترمکعب در ثانیه است که سال گذشته ۲.۰۷ مترمکعب بود و خروجی آب نیز در هر ۲ سال مقدار مشابه ۹ دهم مترمکعب در ثانیه است که در مقایسه با سال قبل تفاوتی نکرده است.

وی در خصوص میزان بارندگی در تاج سد مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۵۰ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه تاج سد مهاباد ثبت شده در حالی که بارش های سال گذشته ۱۵۸ میلی‌متر گزارش شده بود.

مدیر امور آب مهاباد اضافه کرد: در صورت تداوم بارش های زمستانی و رسیدن حجم آب ذخیره شده به ۱۹۲ میلیون مترمکعب، سد سرریز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=134394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});